דברי תורה

איך מרגישים את מתיקות התורה? 7 טיפים מפתיעים מגדולי ישראל

איך מחדירים בילדים ובתלמידים אהבת תורה? איך זוכים להרגיש את מתיקות התורה? ליקטנו עבורכם 7 תשובות של גדולי ישראל

  • ה' אייר התשפ"א
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

1. הרב שטיינמן: ללמוד וללמוד. "על ידי שמרבים בלימוד התורה עוד ועוד זוכים למתיקות התורה. העצה להגיע למתיקות התורה היא רק על ידי שלומדים כל הזמן עוד ועוד", אמר הרב שטיינמן. בהזמנות אחרת אמר: "הסגולה הטובה ביותר להצלחה היא ההתמדה והלימוד ברציפות. לערנן און לערנן" (ללמוד וללמוד).

2. הרב חיים קנייבסקי: לפתוח ספר ולהתחיל ללמוד. "התורה היא מתוקה, צריך לפתוח את הספר ולהתחיל ללמוד ואז מרגישים את המתיקות", אמר הרב קנייבסקי.

3. הרב גרשון אדלשטיין: לכוון ב"והערב נא". "יש להתפלל ולכוון ב'והערב נא' לזכות למתיקות התורה", אמר הרב אדלשטיין, והוסיף כי התורה היא מתוקה, וכי יש סיפורים על אנשים שלמדו ולמדו עד אפיסת כוחות ממש ולא יכלו להתנתק מהלימוד. מדוע? משום שהיה להם כה מתוק ועניין אותם הלימוד עד כדי כך שלא יכלו להתנתק מהלימוד והביא אותם עד לאפיסת כוחות ממש.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

4. החזון איש: ללמוד עוד ועוד. הרב יעקב אדלשטיין סיפר כי בהיותו צעיר ניגש עם בחור צעיר לחזון איש, וסיפר לו כי הבחור מתקשה להתעניין בתורה. השיב החזון איש: "שילמד וילמד עוד ועוד, עד שיקבל את הטעם המתוק של עריבות התורה".

5. הרב משה הלל הירש: להבין את החשיבות בתורה. "כדי להגיע למתיקות התורה יש להבין את החשיבות שבתורה. השאיפה בתורה באה על ידי שמבין את חשיבות התורה הקדושה. אם אדם יודע שהוא עושה דבר כה חשוב יגיעת התורה עצמה תהנה אותו", אמר הרב הירש.

איזה שכר עצום מקבל אדם שלומד תורה? איך נוכל לקנות מניות לקיום העולם? הרב זמיר כהן על רגע של לימוד התורה:

6. שהתלמידים יראו שהרב אוהב את התורה: איך מנחילים לבחורים את מתיקות התורה? השיב הרב משה הלל הירש: "הדבר העיקרי הוא דוגמה אישית, שיראו על הרב והמחנך את מתיקות התורה".

7. התורה רוחנית, ושוכנת רק בגוף עם מידות טובות ויראת שמים. עוד הוסיף הרב הירש ואמר: "לבד מכך, צריך לדעת להחדיר בהם יראת שמים ומידות טובות. שכן התורה היא רוחנית, ואינה יכולה להיות בגוף שהוא מאוד לא רוחני. אם לאדם יהיו מידות טובות ויראת שמים תהיה לו סיעתא דשמיא ללמוד תורה כראוי". (ועידת "אחינו" לקירוב רחוקים מלון רמדה ירושלים אדר ב תשע"ד).

מתוך 'סברי מרנן' בעריכת יחיאל סבר, באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:תורהלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה