חדשות כלכלה

אלימות באל על: חברי הוועד התפרצו לדיון – והודחו

לאחר שהתפרצו לדיון משא ומתן עם נציגות הטייסים ופתחו בצעקות, איומים וקללות, לצד שימוש באלימות פיזית כמו זריקת כיסאות וכוסות שתיה, החליט יו"ר ההסתדרות על הדחתם המיידית של כל חברי ועד העובדים: "מדובר בחציית קו אדום בוטה של חברי מועצת העובדים, אשר מהווה שיא של התנהלות מועצת העובדים"

האלימות בישיבת מו"מ בחברת אל עלהאלימות בישיבת מו"מ בחברת אל על
אא

בצעד חריג וחסר תקדים, החליט היום (שני) יו"ר ההסתדרות הכללית, ארנון בר דוד, להדיח את כלל חברי ועד העובדים של חברת התעופה אל על. זאת, לאחר שהתפרצו לדיון משא ומתן עם נציגות הטייסים ויו"ר איגוד התחבורה, אבי אדרי, ופתחו בצעקות, איומים וקללות, לצד שימוש באלימות פיזית כמו זריקת כיסאות וכוסות שתיה. חברי הוועד הודחו באופן מיידי, וכעת פועל יו"ר איגוד התחבורה למצוא להם מחליפים.

התקרית התרחשה ברקע עימות חריף בין מועצת אל על להנהלה, שמחתה על קיום המגעים להחזרתם של טייסים נוספים, ש-50% כבר חזרו לעבוד, למשרותיהם בשכר מלא, בעוד ש-90% מעובדי החברה האחרים – אנשי תחזוקה, מנהלה, צוותי קרקע, דיילים ועוד – עדיין בחופשה ללא תשלום, כאשר חלקם, לטענת המועצה, אף הגיעו לפת לחם בעקבותיה.  במועצה טענו כי לא די שהטייסים המאוגדים עמם בוועד היו צריכים לעשות מו"מ בשיתוף פעולה מלא עם שאר החברים, אין כל הצדקה להחזיר אותם לעבודה על חשבון שאר העובדים שהעסקתם לוטה בערפל נוכח הקשיים הכלכליים החמורים שאליהם נקלעה החברה.

"הובאו לידיעתי האירועים החמורים אשר התרחשו היום במהלך ישיבת מו"מ", כתב בן דוד במכתב ששיגר ליו"ר המועצה שרון בן-יצחק. "מדובר בחציית קו אדום בוטה של חברי מועצת העובדים, אשר מהווה שיא של התנהלות מועצת העובדים, וזאת בהמשך להתנהלות בניגוד להוראות ההסתדרות, מדיניות ההסתדרות והמצופה מנציגות עובדים בעיקר בתקופת משבר כה קריטית לחברה ולעובדיה".

בן דוד הוסיף: "למותר לציין כי התנהגות זו וחבלה במשא ומתן מול ההנהלה פוגעת בכלל עובדי החברה, אשר מצויה בצומת דרכים גורלי. לאור האמור הריני להודיעכם על השעייה מיידית מתוקף סמכותי ובהתאם לתקנון ועדי העובדים".  

תגיות:אל עלההסתדרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה