חדשות בארץ

בשמאל תוקפים: גנץ ופרץ חייבים לקרוא להפסקת ההסתה נגד מערכת המשפט

לפיד טען כי על אף שראש הממשלה "יודע שזה ייגמר באלימות", הוא מגלה חוסר אכפתיות. הוא הוסיף שנתניהו הביא עמו לפתיחת המשפט "את השרים הממונים על אכיפת החוק, את הנציגים שלו בוועדה למינוי שופטים. הוא הפך לאדם חסר מעצורים"

גנץ ולפיד, בפברואר (צילום: גילי יערי, פלאש 90ֿ)גנץ ולפיד, בפברואר (צילום: גילי יערי, פלאש 90ֿ)
אא

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, יממה לאחר נאומו קודם פתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים, שבו ביקר בחריפות את מערכות המשפט ואכיפת החוק. "מדינת ישראל בסכנה", הכריז לפיד בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "ישראל השתנתה אתמול. היא כבר לא תהיה אותה מדינה. ראש הממשלה מכהן הועמד אתמול לדין. משפטו לא התחיל בהצגת ראיות. משפטו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק. נגד בתי המשפט. הוא עמד מול בית המשפט והסית", אמר. "נתניהו הוביל ניסיון הפיכה. הוא ניסה לפגוע במשטרה, בפרקליטות, בבית המשפט, בתקשורת, ולאיים על שופטיו".

לפי לפיד, על אף שראש הממשלה "יודע שזה ייגמר באלימות", הוא מגלה חוסר אכפתיות. הוא הוסיף שנתניהו הביא עמו לפתיחת המשפט "את השרים הממונים על אכיפת החוק, את הנציגים שלו בוועדה למינוי שופטים. הוא הפך לאדם חסר מעצורים".

הורוביץ ופרץ בישיבת סיעה, במרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הורוביץ ופרץ בישיבת סיעה, במרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

"ראש הממשלה ניסה למכור לנו אתמול שאלפי אנשים - שוטרים, חוקרים, פרקליטים, שופטים, עיתונאים, פוליטיקאים - שותפים בקנוניה ענקית שנועדה לתפור לו תיק. זו הזיה פראנואידית. מי שמסוגל להגיד דברים כאלה מול מיקרופון, מול מצלמה, לא כשיר להיות ראש ממשלה. ברגע שהוא גרר את שריו לבית המשפט. ברגע שהוא מסית בגלוי את חסידיו. ברגע שהוא מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים - אסור שהוא ימשיך בתפקידו", אמר יו"ר האופוזיציה.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הוסיף כי "יש חשש ממשי שההסתה נגד מערכת המשפט תוביל לשפיכות דמים" וכי דברי נתניהו אתמול היו חרפה. "אם הדבר הזה לא ייעצר עכשיו, אם לא נשים קץ להסתה הזו, עלול לקום מישהו שיתרגם את הדברים למעשים. זו האחריות לא רק של נתניהו אלא גם של השותפים שלו, אלו שהתחייבו לשמור על מערכת שלטון החוק: בני גנץ, גבי אשכנזי ועמיר פרץ. הם וכל השותפים לממשלה הזו חייבים לקרוא להפסיק את ההסתה המחליאה הזו מיד", אמר הורוביץ בישיבת סיעה.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה: "לחבית הזו שנקראת נתניהו אין תחתית, אבל עכשיו יש לו שותפים חדשים: גנץ, אשכנזי, פרץ שמולי. האנשים האלו רצו אתנו בבחירות והבטיחו דבר אחד: לחלץ את השלטון מידי ההסתה האלימה של נתניהו וחבורת הסמרטוטים שמקיפים אותו. עכשיו הם הפכו לסמרטוטים בעצמם".

תגיות:יאיר לפידמשפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה