חדשות בארץ

אגד: חוזרים לעבוד גם בסופ"ש, חזרה לשגרה רגילה מערב החג

כל התחבורה הציבורית של אגד, ובכלל זה גם הקווים הבינעירוניים, יוחזרו לפעילות רגילה. עם זאת, קווי ההזנה אל הרכבת וממנה לא יופעלו עד חזרתה של הרכבת לפעולה המתוכנן ב-8 ביוני. בשלב זה לא יחודשו קווי הלילה

(צילום: פלאש 9ֿ0)(צילום: פלאש 9ֿ0)
אא

חברת אגד הודיעה היום (שני) כי החל מיום חמישי, ערב חג השבועות, יחזרו כלל קווי האוטובוסים לעבוד בסופי שבוע במתכונת רגילה, כפי שהיה קודם מגבלות הקורונה שאסרו לחלוטין הפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע. לפי הודעת החברה, כל התחבורה הציבורית, ובכלל זה גם הקווים הבינעירוניים, יוחזרו לפעילות רגילה וכתוצאה מכך יבוטלו תגבורים מיוחדים שהותאמו לתקופה.

עם זאת, קווי ההזנה אל הרכבת וממנה לא יופעלו עד חזרתה של הרכבת לפעולה המתוכנן ב-8 ביוני. כמו כן, הוחלט שלא חחדש בשלב זה את קווי הלילה. קווי אקדמיה יחזרו לפי הצורך על פי קצב חזרת הלימודים האקדמי. קווי הסעת תלמידים חזרו במלואם, למעט קווים אל מוסדות חינוך שטרם חזרו לפעילות, אשר צפויים לשוב לפעילות ב-31 במאי.

מוקדם יותר היום עדכן משרד התחבורה את מספר הנוסעים אשר מותר יהיה להסיע בכל כלי תחבורה וגם תקנות אלה ייכנסו לתוקפן ביום חמישי הקרוב: אוטובוס בינעירוני – 46 נוסעים, אוטובוס עירוני – 49 נוסעים, ואוטובוס מפרקי (אוטובוס אקורדיון) – 75 נוסעים.

משרדי הבריאות והתחבורה הודיעו אמש כי תנועת הרכבות תשוב לפעילות מלאה ב-8 ביוני, כחודשיים לאחר שפעילותה הושבתה במגבלות שהוטלו בשל התפשטות מגפת הקורונה. בנוסף, כבר בסוף השבוע הקרוב, ב-28 במאי, תגדל קיבולת האוטובוסים ל-75%.

בהודעה המשותפת של שרת הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב נאמר כי החל מה-28 במאי קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבין-עירוני תגדל מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. לצד זאת, האיסור על נסיעה בעמידה יימשך. במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 נוסעים ל-49 נוסעים באוטובוס רגיל ומ-30 נוסעים ל-75 נוסעים באוטובוס מפרקי, זאת, לצד היתר גורף הסעת נוסעים בעמידה.

עוד הוחלט כי מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75% מהמותר ברישיון הרכב. תוסר המגבלה על הסעת נוסע בודד במוניות השירות, והן יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.

תגיות:אגדתחבורה ציבוריתקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה