חדשות בעולם

בג"ץ: גופת המחבל שרצח את יותם עובדיה הי"ד תישאר בידי ישראל

עתירת משפחתו של המחבל, שביקשה לשחרר את גופתו לידיה, נדחתה על ידי בג"ץ. אלמנתו של יותם עובדיה הי"ד: "לא יעלה על הדעת שבית המשפט יאפשר להגיש עתירות הזויות מעין אלה"

סריקות בכפר כובר לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל) סריקות בכפר כובר לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
אא

בג"ץ דחה היום (שני) את עתירת בני משפחתו של המחבל, שרצח לפני כשנתיים את יותם עובדיה הי"ד ביישוב אדם, להעביר את גופתו לידיה, והחליט כי הגופה תישאר בידי ישראל. ההחלטה התקבלה בעקבות חומר חסוי שהוצג בפני השופטים על הקשר של המחבל לארגון חמאס.

המחבל, טארק איבראהים דאר יוסף, תושב הכפר כובר שליד רמאללה, ביצע את הפיגוע בליל ט"ו באב לפני כשנתיים. הוא חדר ליישוב שבחבל בנימין, דקר למוות את עובדיה ופצע אדם נוסף באורח בינוני. אזרח נוסף שהגיע למקום נדקר על ידי המחבל בכתפו, אך הצליח לשלוף אקדח, לירות בו ולהורגו. גופתו של המחבל הוחזקה מאז בידי ישראל.

טל תהל עובדיה, אלמנתו של יותם הי"ד, החברה בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", אמרה לאחר הדיון: "הצדק יצא לאור, רק חבל שהוא נעשה מאוחר מדי. לא יעלה על הדעת שבית המשפט ישמש חממה לרוצחים שפלים, ויאפשר להם להגיש עתירות הזויות מעין אלה".

"הגיע הזמן שבית המשפט יעזור ביצירת הרתעה אמיתית נגד הטרור ולא יתערב במדיניותה הביטחונית של מדינת ישראל", הוסיפה עובדיה. "אני קוראת לראשי המדינה לסלק את משפחת המחבל לעזה. מי שגידל בביתו בן עוולה שהשתייך לחמאס, ראוי שיוגלה לאלתר מהארץ שלנו. דם יהודי אינו הפקר".

לפני תחילת הדיון, השמיעה האלמנה דברים נוקבים, בדרישה שלא לשחרר את גופת המחבל. "החיים שלי ושל ילדיי לא אותם חיים", אמרה. "ילדיי יגדלו להכיר את אבא שלהם, שאהב אותם כל כך ועשה בשבילם הכל, רק דרך סיפורים של אנשים אחרים ושלי. אנחנו נושאים את הצלקת הזוועתית הזאת איתנו לכל מקום. הימים הם לא ימים והלילות הם לא לילות".

"מוחמד טארק יוסף רצח באכזריות את בעלי ואב ילדיי, יותם, ככה סתם רק על שום היותו יהודי", הוסיפה עובדיה. "אני ניצבת כאן לפניכם ורוצה להביע את כאבי, כעסי והתנגדותי המוחלטת לשחרור הגופה והחזרתה למשפחתו, וכן גם על עצם האפשרות שנותנים למשפחה של מחבל לבקש את הגופה של רוצח בעלי". היא הדגישה כי התנגדותה לשחרור הגופה נובעת לא רק מכאבה האישי, אלא גם בשל האינטרסים החשובים למדינה: "איבוד ההרתעה מול המחבלים מהווה עידוד למעשי טרור נוספים. אני לא יכולה לדמיין כי לאותו שפל תתקיים הלוויה המונית שתייצר קרקע פוריה להסתה. אני פה כדי ששר הביטחון גנץ והרכב השופטים יקומו מתרדמתם. אי אפשר שימשיכו לרצוח את אזרחינו, ואתם לא תוציאו הגה".

תגיות:בנימיןפיגועיותם עובדיה הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה