סיפורים אישיים

ספורה המפעים של חתונה בצל הקורונה

הייתם מוכנים שבבית שלכם יערכו חתונה של זוג צעיר? סיפור מפתיע על חתונה בצל הקורונה, שנערכה בבית פרטי

  • ב' סיון התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בחודש אדר האחרון נאלצו משפחות רבות להתמודד מול סגירת אולמות השמחה, וההגבלות שהוטלו על קיום חתונות.

ימים ספורים לפני תאריך החתונה, מצאו המחותנים את עצמם מול שוקת שבורה. בלית ברירה, החליטו המחותנים לפנות למשפחה אמידה ממרכז הארץ, המתגוררת בווילה נאה, רחבת מימדים ובעלת חצר מטופחת, וביקשו מהם לערוך את החתונה בביתם.

המשפחה האמידה קיבלה את הפניה, והתקשתה להשיב. מצד אחד, ליבם נכמר על כאבם של החתן והכלה, בני הזוג אשר עומדים לפני היום המאושר בחייהם והנסיבות אינן מאפשרות להם לשמוח כמתוכנן. אך מצד שני – כמה לא פשוט לפתוח את הבית לעשרות אנשים זרים, ולהפוך את הסלון הפרטי לאולם אירועים. גם שיקול בריאותי עמד כאן: הרי אין לדעת מה מצב בריאות האנשים שיבואו, ועל אף שהחתונה עתידה להתקיים על פי הנחיות הרשויות, שמא עדיין יש בכך משום נטילת סיכון?!

במהלך ההתלבטות, קמה בעלת הבית ואמרה: "הרי בביתנו בן הגרוש זה מספר שנים, כאשר הישועה לא נראית באופק. אולי זו ההזדמנות שלנו לזכות לישועה – להקריב, לוותר, לפתוח את ביתנו ערב אחד, להיות שותפי אמת בהקמת בית בישראל. הלוואי שבזכות שנסיע לחתונה – נזכה בקרוב לשמוח בחתונתו של בננו היקר".

ברגע שעלה טיעון זה על הפרק, הטיעונים האחרים איבדו ממשקלם. המחותנים שמחו לאישורם של בני המשפחה, והודעות נשלחו לקומץ המוזמנים: החתונה תיערך בשעה טובה ומוצלחת בבית משפחה פלונית, אשר תארח את השמחה.

במהלך ההכנות לחתונה, הזמינה משפחת הכלה את שירותיה של מארגנת אירועים. סוכם כי זו האחרונה תבוא לבית המשפחה המארחת בבוקר יום החתונה, ותתחיל להכין את רחבת הכניסה כאולם קבלת פנים ותמונות; את החצר - תהפוך לרחבת חופה נאה, ואת סלון הבית - לאולם בו תיערך הסעודה.

מארגנת האירועים הגיעה לבית, והכינה את המקום כפי שהתבקשה. בסיום החתונה, נשארה כדי להחזיר את הבית לקדמותו. בני המשפחה המארחת התפעלו מהליכותיה וממסירותה, מעבודתה ומהתנהגותה.

במהלך העבודה, נקשרה שיחה בין האשה לבין אם המשפחה המארחת, שהתעניינה אודות צורת עבודתה בימים כה טרופים ומבולבלים. במהלך השיחה, ציינה מארגנת האירועים את הסכום שהיא גובה לגבי עבודתה, אך הוסיפה: "בחתונה הנוכחית לא גביתי מאומה על עבודתי. הפעם החלטתי להתנדב, כי אני גרושה מזה מספר שנים, מייחלת להקים בית בישראל. לכן החלטתי שהפעם אשמח זוג צעיר מכל הלב, ללא צורך בתשלום. כולי תקווה שבורא עולם ישמח אותי"...

את הסוף אתם מנחשים לבד, עוד לפני חג הפסח התקיימה שמחת האירוסין הנרגשת, כאשר מארגנת האירועים, שהתנדבה לשמח זוג צעיר ולערוך את החתונה בהתנדבות – עומדת להינשא לבן המשפחה, שפתחה את ביתה עבור שמחת חתן וכלה.

הרב זמיר כהן - גמילות חסדים על פי המבט האלוקי:

מתוך "קובץ גליונות" במדבר, באדיבות אתר "דרשו".

תגיות:סיפורים אישייםחתונהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה