חדשות בריאות

פיתוח ישראלי: מסכת קורונה נטענת – לשימוש רב-פעמי

חוקרים בטכניון פיתחו מסכת פנים ייחודית להגנה מפני קורונה, שניתנת לחיטוי באמצעות מטען חשמלי של טלפון סלולרי. על הפיתוח החדשני הוגש פטנט בארצות הברית, ומתקיימים מגעים עם גורמי תעשייה כדי להופכו למסחרי

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חוקרים ישראלים פיתחו מסכת פנים ייעודית להגנה מפני נגיף הקורונה, שניתנת לשימוש חוזר לאחר הליך ניקוי וחיטוי המתבצע באמצעות מטען חשמלי של טלפון נייד.

המסכה הייחודית פותחה במעבדה של דיקן הפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון שבחיפה, פרופ' יאיר עין-אלי. על משטח המסכה 'הולבשה' שכבה של סיבי פחמן מפוזרים, הניתנים לחימום באמצעות זרם נמוך של 2 אמפר – אותו ניתן לקבל, למשל, ממטען של טלפון נייד. החימום המבוקר גורם להשמדת הנגיפים שהצטברו על המסכה במהלך היום, ובכך מאפשר להכין אותה לשימוש חוזר.

בטכניון מציינים, כי על הפיתוח החדשני הוגש פטנט בארצות הברית, ובשלב זה מתקיימים מגעים עם גורמי תעשייה כדי להופכו למסחרי.

פיתוח קורונה נוסף שיצא מהטכניון הינו מדבקת "מאיה", המוצמדת למסכת הפנים הכירורגית הסטנדרטית של הצוותים הרפואיים בבתי החולים, ומשדרגת את יעילותה בהתמגנות מפני נגיף הקורונה. המדבקה, שפותחה במעבדת הננו-הנדסה של פרופ' אייל זוסמן מהפקולטה להנדסת מכונות, נועדה במקור לשימוש צבאי. המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה, בראשות ראש מפא"ת במשרד הביטחון, ד"ר דני גולד, החליט לאמץ את הפיתוח לצורכי המאבק בנגיף.

המדבקה מיוצרת בהדפסת תלת-ממד, ומורכבת מסיבים ננומטריים המצופים בחומרי חיטוי – הרכב המשפר את הלכידה של חלקיקים ננומטריים, ומנטרל ביעילות גבוהה את הנגיפים מטיפות הרסס המגיעות למסכה. המדבקה תפחית בכך את מקרי ההידבקות, ותאפשר רציפות תפקודית של הצוותים הרפואיים.

הפיתוח בוצע בשיתוף עם מדעני המחלקה לתשתיות כימיה וביולוגיה במפא"ת, בהובלת ראש המחלקה ד"ר דן גרינשטיין, ובליווי צמוד של פרופ' סאמר סרוג'י, מנהל המכון לכירורגיית פה ולסת במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בשבועות האחרונים החלו כמה בתי חולים בארץ בפיילוט ראשוני, שנועד לבדוק את הסתגלות הצוותים הרפואיים למדבקה.

מדבקת "מאיה" (קרדיט סרטון: מפא"ת, הטכניון, המרכז הרפואי לגליל)

תגיות:מסכותנגיף הקורונההטכניון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה