חדשות בארץ

נתניהו: לא אסכים לעסקת טיעון, אוציא את האמת לאור

בריאיון לערוץ 20 הצהיר נתניהו, כי לא יסכים לחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות: "אנחנו לא פה לעשות עסקים. יש צורך לעשות צדק"

נתניהו בבית המשפט המחוזי, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט המחוזי, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (ראשון), כי לא יסכים לחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות. "אנחנו לא פה לעשות עסקים, אנחנו פה להוציא את האמת לאור", אמר בריאיון לבועז גולן בערוץ 20, שעות ספורות לאחר תחילת משפטו.

"אני מרגיש שיש פה אי צדק, יש צורך לעשות צדק", הצהיר נתניהו. "אני לא בא לשם אבל וחפוי ראש – אם מישהו חושב שארכין את הראש. אני בא לשם מלא עוז ועזוז כדי להילחם לא על הצדק שלי, אלא על הצדק של כולנו".

"החבורה הזו, של כמה פרקליטים, שוטרים ועיתונאים מהתקשורת השמאלית החליטו לתפור לי תיקים הזויים, מופרכים", תקף נתניהו. "הם רוצים לסלק אותי ולהביא אולי איזה ראש ממשלה צייתן מהימין. אני לא פודל. אני לא עוקר יישובים, אני לא מתאתרג".

הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה החל אתמול בשעה 15:00. זמן קצר לפני תחילת הדיון, מסר נתניהו הצהרה לתקשורת בכניסה לאולם בית המשפט, כשלצדו שורה של שרים וחברי כנס מהליכוד. "מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין", אמר.

"נציגי התקשורת, אני יודע למה אתם כאן", המשיך נתניהו. "אתם רוצים לצלם אותי בבית המשפט, כחלק ממסע התעמולה 'רק לא ביבי' שלא נפסק אפילו לרגע. אבל אני רוצה שהציבור יראה את כל התמונה, שהציבור ידע את כל האמת, ולכן הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט היא שקיפות מלאה. אני מבקש שהכל ישודר בשידור חי – שידור רציף ולא מצונזר. הציבור צריך לשמוע הכל, ולא דרך המסננת המעוותת של כתבי החצר של הפרקליטות".

בהתייחסו לעבירת השוחד בו הוא מואשם בתיק 4000, אמר נתניהו: "בכל 244 שנות קיומן של דמוקרטיות לא הוגש נגד אף אדם כתב אישום בגין סיקור עיתונאי אוהד, סיקור שבמקרה שלי גם לא היה. פה המציאו סעיף מיוחד בעבורי, שלא קיים באף ספר חוקים בארץ ובעולם. תפרו אותו במיוחד בשבילי, ורק בשבילי. קולקציית נתניהו. איך אמר שי ניצן הטהרן? 'זה תקדים אבל תמיד יש פעם ראשונה'. כי כשצריך לחסל אותי –  הכל אפשרי".

בהמשך דבריו תבע ראש הממשלה לפרסם את תמלילי החקירות של העדים בעניינו ואת הקלטות מנדלבליט-אשכנזי מפרשת הרפז. הוא תהה כיצד היועץ המשפטי לממשלה גיבה את המהלכים הפסולים, כלשונו, שנעשו במסגרת החקירות נגדו: "איך חתם על כתב האישום המופרך והאבסורדי הזה? האם לוחצים עליו? האם יש לו משהו אישי להסתיר? האם המשהו הזה הן אותן קלטות סודיות, שמוסתרות בתוך כספת במשרד המשפטים? אני דורש לפרסם, כאן ועכשיו, את כל הקלטות של היועץ, כי אין מחטא טוב יותר מאשר אור קרני השמש. חובה להסיר את כל צווי איסור הפרסום, כי אם הציבור יידע את כל האמת – כל התיקים הללו יתפוררו".

תגיות:אביחי מנדלבליטפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה