חדשות בארץ

יו"ר הכנסת: "לנתניהו נגרם עוול נורא, עומד לצדו ולצד האמת והצדק"

לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתח יו"ר הכנסת יריב לוין ביקורת נוקבת על הגשת כתב האישום נגדו: "אחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית"

לוין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)לוין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שעות ספורות לפני פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם הבוקר (ראשון) יו"ר הכנסת יריב לוין הודעת תמיכה בראש הממשלה, בה מתח ביקורת חריפה על מערכת המשפט בשל הגשת כתב האישום נגדו.

"יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית", כתב לוין בפייסבוק. "האישומים כנגד ראש הממשלה הם חסרי תקדים בדמוקרטיות המערביות. מקומם היה, אם בכלל, במישור האתי ולא הפלילי, ולא בכדי משפטנים בכירים בעולם מותחים עליהם ביקורת קשה".

לדברי לוין, "מדינת ישראל זקוקה למערכת אכיפת חוק הוגנת, שיוויונית ולא בררנית. לכן המשפט שנפתח היום הוא לא רק משפטו של בנימין נתניהו, הוא משפט על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית ועל עתיד מערכת אכיפת החוק שלה".

"בנימין נתניהו קיבל בבחירות האחרונות אמון חסר תקדים, כאשר הליכוד בהובלתו קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר שרשימה כלשהי קיבלה מאז קום המדינה", המשיך לוין. "זו הייתה הבעת אמון אישית בראש הממשלה ובמנהיגותו, וגם הבעת מחאה נוכח ההליך הלא ראוי המתנהל כנגדו".

"כמי שמכיר את ראש הממשלה נתניהו מקרוב, את פועלו ואת המחויבות המוחלטת שלו למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, אני יודע שנגרם לו עוול נורא. אני מאמין שכל אדם הגון שיבחן את התיקים ואת ההליכים שקדמו להגשתם, יסיק מיד שתיקים אלה דינם אחד – קריסה. אני, כמו מיליונים מאזרחי ישראל, עומד היום לצד ראש הממשלה. לצד האמת. לצד הצדק", חתם לוין את דבריו.

עמיתו לסיעה של לוין, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, תקף אף הוא בחריפות את הגשת כתב האישום נגד נתניהו. "ידענו מה הולך לקרות מראש. היה ברור לנו שהעבודה הקשה של השמאל, של התקשורת, של הרבה מאוד גופים גם במערכות האכיפה, תביא לכדי היום בו ראש הממשלה יצטרך להתמודד עם אישום פלילי", אמר בריאיון לרדיו 103fm. עם זאת, הביע זוהר תקווה כי "בית המשפט יצליח להוציא את הצדק לאור, משום שהעוול הנוראי שנגרם לראש הממשלה הוא עוול חסר תקדים".

"לא הייתה דמוקרטיה בעולם כולו, שהאשימה את ראש הממשלה שלה בקבלת שוחד בגין סיקור חיובי, משהו שהוא הזוי לגמרי, המצאה של שי ניצן", תקף זוהר את פרקליט המדינה לשעבר. "זו אחת הפארסות שנתקלתי בהן במשפט הפלילי מיום הקמת המדינה". הוא הוסיף כי "יש פרקליטות ומשטרה שתפרו את התיקים היטב, בדיוק למידותיו של ראש הממשלה. אבל השופטים ינסו לעשות את המקסימום להוציא את הצדק לאור, ואני מקווה שהם גם יצליחו בכך. אני רוצה להיות אופטימי, ומאמין שלראש הממשלה יש את האפשרות לצאת זכאי מהתהליך הזה, כי זה מה שצריך לקרות בשם כל צדק בעולם – האיש לא לקח אגורה לכיסו, האיש פעל ביושר".

משפטו של ראש הממשלה ייפתח בשעה 15:00 באולם בית המשפט המחוזי ברחוב צלאח א-דין בירושלים. כתב האישום שהוגש נגדו כולל 3 סעיפי אישום: בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) הוא מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

בראש הרכב השופטים, שידון בתיקים השונים, תשב השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ואליה יצטרפו השופטים משה בר-עם ועודד שחם. פרידמן-פלדמן הייתה בין שופטי ההרכב, שהרשיע בשנת 2015 את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת טלנסקי, וגזר עליו עונש מאסר.

תגיות:יריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה