חדשות בארץ

ימינה מכחישה: "אין שום ברית עם ישראל ביתנו"

במפלגה הימנית-דתית הכחישו דיווח על הכוונה לשתף פעולה עם ישראל ביתנו במסגרת האופוזיציה: "ישראל ביתנו מנעה הקמת ממשלת ימין, אין לנו כוונה לתת לה פרס על זה". יו"ר ש"ס אריה דרעי מתח ביקורת על התנהלותה הפוליטית של ימינה ועל החלטתה להישאר באופוזיציה: "ככה זה כשאין הנהגה רוחנית ברורה"

בנט וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בנט וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

במפלגת ימינה הכחישו הבוקר (חמישי) כי החליטו לשתף פעולה עם ישראל ביתנו, במסגרת האופוזיציה: "בניגוד לפרסומים, אין שום ברית בין ימינה לישראל ביתנו".

"ישראל ביתנו הפכה לסמל לשנאת היהדות, הדתיים והחרדים, והיא שגררה את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות ומנעה הקמת ממשלת ימין. אין לנו שום כוונה לתת לה פרס על זה באופוזיציה", לשון תגובת ימינה.

בכאן ב' דווח, כי ישראל ביתנו וימינה החליטו 'לשלב ידיים' באופוזיציה ולייצר כוח של 12 מנדטים מול הרשימה המשותפת, המונה 15 מנדטים. על פי הדיווח, בנוסף לרצון לחסום "יוזמות לא רצויות" של הרשימה המשותפת, שיתוף הפעולה הפרלמנטרי נועד להשיג ראשות ועדה מבין הוועדות שתקבל האופוזיציה. עוד נטען, כי שתי המפלגות יפעלו להביך את הליכוד באמצעות איגופו מימין על ידי העלאת הצעת חוק ימניות.

בתוך כך, יו"ר ש"ס אריה דרעי מתח ביקורת נוקבת על ימינה, וזאת בתגובה לטענות שהשמיעו אנשי המפלגה הימנית-דתית נגד המפלגות החרדיות, ונגדו באופן אישי, על כך שלא נלחמו להכניסם לקואליציה. בריאיון לעיתון "הדרך" אמר דרעי כי הוא רוצה "לעשות סדר" בסוגיה זו: "מפלגת ימינה, על כל מרכיביה, עברו בשנה וחצי האחרונות הרבה תהפוכות. בתחילה הם פירקו את הבית היהודי ורצו לבד. אם הם היו מתאחדים לרשימה אחת ולא זורקים כמעט 7 מנדטים של מצביעי ימין לפח – היו לנו כבר אז 61 מנדטים גם בלי ליברמן, והיינו מקימים ממשלת ימין יציבה וחזקה".

"הם החליטו להתפצל ולרוץ לבד, וזה הרי לא נעשה מאיזו אידיאולוגיה אלא משיקולים פרסונליים", המשיך דרעי. "ככה זה כשאין הנהגה רוחנית ברורה, וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. גם בבחירות אחר כך הם המשיכו עם הפיצולים ושרפו עוד עשרות אלפי קולות".

דרעי הדגיש, כי לו היה מתרשם שנתניהו אינו רוצה את ימינה בקואליציה – הוא היה פועל באופן נחרץ למנוע את דחיקתה: "אני אומר בכנות מוחלטת, נתניהו נתן להם הצעה מאוד מכובדת שכוללת, באופן יחסי, יותר ממה שש"ס ויהדות התורה קיבלו, במטרה לשמור על הגוש, אבל הם סירבו".

"אני בטוח שאם הייתה להם הנהגה כמו למפלגות החרדיות, שיש לנו את מרנן מועצת חכמי התורה ומועצות גדולי התורה, חכמי וגדולי הדור שמכוונים את דרכנו ומקבלים את ההחלטות נקיות מכל שיקולים אישיים – הם היו מקבלים החלטה אחרת ונכנסים לממשלה", סיכם דרעי.

תגיות:אריה דרעיישראל ביתנוימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה