חדשות בארץ

מנדלבליט לבג"ץ: לא מיניתי עצמי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה

בתגובתו לבג"ץ הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי הצגת מינויו כנובעת מהחלטתו האישית הינה שגויה, שכן מינויו הושפע באופן אוטומטי מהפסקת כהונתו של ממלא המקום דן אלדד. לדבריו, לו העותרת הייתה פונה אליו לקבלת תגובה, כמתחייב בטרם הגשת העתירה, "היה ניתן להעמידה על כך, כפי שכבר הובהר במכתבו של היועמ"ש לנציב שירות המדינה"

מנדלבליט, בפברואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט, בפברואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב הערב (רביעי) לעתירה בבג"ץ נגד מינויו העצמי לממלא מקום פרקליט המדינה. בתגובתו הוא הבהיר כי הצגת מינויו כנובעת מהחלטתו האישית הינה שגויה, שכן מינויו הושפע באופן אוטומטי מהפסקת כהונתו של ממלא המקום דן אלדד. לדבריו, לו העותרת הייתה פונה אליו לקבלת תגובה, כמתחייב בטרם הגשת העתירה, "היה ניתן להעמידה על כך, כפי שכבר הובהר במכתבו של היועמ"ש לנציב שירות המדינה".

מנדלבליט הסביר בתשובתו לבג"ץ, שהוגשה באמצעות עו"ד נחי בן-אור ויונתן ברמן במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, כי משפקעה כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה ב-2 במאי נותרה המשרה בלתי מאוישת. "במצב דברים זה, הודיע היועמ"ש להנהלת הפרקליטות כי עד למינוי פרקליט מדינה, יש לפעול בדומה לפתרון הביניים שיושם בפרק הזמן שלאחר סיום כהונתו של פרקליט המדינה הקודם, שי ניצן, ביום 16 בדצמבר ועד למינויו של עו"ד דן אלדד כממלא-מקום ביום 2 במאי".

ניסנקורן, במליאת הכנסתניסנקורן, במליאת הכנסת

לפי היועץ, פתרון ביניים זה נובע מהעובדה שמרבית סמכויותיו של פרקליט המדינה מקורן מלכתחילה בסמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה, ולכן בהיעדרו של פרקליט מדינה קבוע או ממלא מקום לפרקליט המדינה, חוזרות סמכויות אלו באופן אוטומטי לידי היועמ"ש. עוד צוין בתגובה, כי פרקליט המדינה וכל הפרקליטים בפרקליטות המדינה הם באי כוחו של היועץ המשפטי לממשלה, "קרי, הם פועלים מכוחו של היועץ המשפטי לממשלה וכפופים לו מקצועית".

 שר המשפטים החדש, אבי ניסנקורן, הודיע אתמול כי בשלב זה לא ימנה ממלא מקום לפרקליט המדינה. ניסנקורן העביר את ההודעה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, והוסיף כי בכוונתו "לבחון את האפשרויות השונות תוך היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה". המשמעות היא שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ימשיך לפי שעה לעמוד בראש פרקליטות המדינה, לאחר שבתחילת החודש הודיע כי ימלא את מקומו של דן אלדד, שכהונתו תמה.

מנדלבליט מסר בחודש שעבר לנציב שירות המדינה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את כהונתו של אלדד, אותו תקף בחריפות וטען כי בעבודתו התגלו כשלים מקצועיים וערכיים. לפי היועץ, מ"מ פרקליט המדינה הסתיר ממנו נושאים שטיפל בהם ופגישות שקיים עם שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה, מסר לו דיווחים לא נכונים בעניין וקידם נושאים לא דחופים באופן תמוה.

תגיות:אביחי מנדלבליטבג"ץפרקליט המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה