חדשות בריאות

מטוס מאבו דאבי נחת לראשונה בנתב"ג; איראן: "בגידה בפלסטינים"

טיסת מטען מסחרית, שהגיעה לראשונה ישירות מאבו דאבי, נחתה בנתב"ג, ועליה ציוד הומניטרי עבור הרשות הפלסטינית ורצועת עזה. מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, הגיב בזעם: "הבגידה הגדולה ביותר נגד ההיסטוריה של העולם הערבי"

(קרדיט צילום: דוברות רש"ת)(קרדיט צילום: דוברות רש"ת)
אא

מטוס מטען של חברת "איתיחאד איירווייז" (Etihad Airways), חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות, נחת אמש (שלישי) בנתב"ג, לאחר שטס ישירות מאבו דאבי. מטוסים פרטיים הגיעו בעבר לישראל מאבו דאבי, מבלי שניתן לכך פרסום רב, אולם זו הפעם הראשונה שטיסה מסחרית ישירה מגיעה מאיחוד האמירויות לישראל. 

המטוס, מדגם איירבוס A330, הביא עמו 16 טונות של ציוד רפואי והומניטרי עבור הרשות הפלסטינית ורצועת עזה, שנועד לסייע בהתמודדות עם מגפת הקורונה. את הסיוע שלחה ממשלת האמירויות, במסגרת ארגון "תוכנית המזון העולמית" (WFP) של האו"ם. משרד החוץ תיאם את הגעתו של המטוס, שנחת בנתב"ג ללא אמצעי זיהוי גלויים.

(סרטון: דוברות רש"ת)

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, בירך על הטיסה ההיסטורית: "ביקרתי בעבר באיחוד האמירויות, וראיתי מקרוב את יופיה של המדינה. מקווה כי נוכל להמשיך ולחזק את הקשרים בין איחוד האמירויות לישראל, ונוביל להפעלת קו טיסות מסחריות בין המדינות".

ישראל ואיחוד האמירויות אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים רשמיים, אולם סימני הנורמליזציה ביניהן הפכו זה מכבר לגלויים, לאחר שנים בהם דווח על קשרים ביטחוניים וכלכליים שהן מנהלות מאחורי הקלעים. ברקע שיתוף הפעולה בין ישראל ומדינות ערביות במפרץ הפרסי עומד האיום של איראן, האויבת המשותפת.

במשטר האייתוללות הגיבו בזעם על המראות מנתב"ג. מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, האשים את איחוד האמירויות ב"בגידה" בפלסטינים. "מדינות במפרץ הפרסי ביצעו היום את הבגידה הגדולה ביותר נגד ההיסטוריה שלהן ונגד ההיסטוריה של העולם הערבי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "הן בגדו בפלסטין על ידי תמיכתן בישראל. האם האומות של מדינות אלו יסבלו את בגידת מנהיגיהן?".  

(סרטון: דוברות רש"ת)

תגיות:איראןנתב"געלי חמינאיאיחוד האמירויותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה