חדשות בארץ

חריקות בקואליציה? החוק הנורבגי לא יעלה היום לדיון

חילוקי דעות בקואליציה הביאו להסרתו של החוק הנורבגי מסדר היום של המליאה. אם החוק יעבור, צפויים להיכנס 12 חברי כנסת חדשים במקומם של שרים וסגני שרים

נתניהו וגנץ במליאת הכנסת, השבוע (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ במליאת הכנסת, השבוע (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

החוק הנורבגי, שהיה אמור לעלות היום (רביעי) במליאת הכנסת לאישור בקריאה טרומית, הוסר ברגע האחרון מסדר היום. הסיבה הרשמית לכך היא חילוקי דעות בתוך הקואליציה בנוגע להקמת הוועדות הקבועות בכנסת, אך על פי הערכות שונות מדובר ב'כיפופי ידיים' פוליטיים בין הליכוד וכחול לבן. בשלב זה, לא ברור מתי תתקיים ההצבעה על החוק.

החוק הנורבגי נועד לאפשר את התפטרותם של שרים וסגני שרים, על מנת שהבאים אחריהם ברשימה יוכלו להיכנס לכנסת. אם החוק יעבור, כחול לבן צפויה להכניס 5 נציגים חדשים מהרשימה המקורית עמה רצה לכנסת, אחד מהם משתייך ליש עתיד. כזכור, כדי למנוע זאת ניסו בכחול לבן לחוקק גירסה אחרת של החוק, שכונתה "החוק הנורבגי המדלג", אך זו ירדה מהפרק לאחר שבג"ץ מתח עליה ביקורת והבהיר כי בכוונתו לפוסלה באם תחוקק.

בקרב המפלגות האחרות, החוק הנורבגי יאפשר לש"ס להכניס 3 נציגים חדשים, וכך גם ליהדות התורה. מהליכוד ייכנסו 2 חברי כנסת חדשים. מפלגת העבודה תוותר על השימוש בחוק, שכן הבאים בתור ברשימה הם אילן גילאון ועומר בר לב, המתנגדים לממשלת נתניהו-גנץ.

בתגובה להסרת החוק מסדר היום, נמסר מסיעת יש עתיד-תל"ם: "בין אם היו אלו חילוקי הדעות בקואליציה ובין אם מישהו בממשלה המנותקת הזו ראה את קשיי הציבור – טוב שהחוק הנורבגי עף משולחן הכנסת".

תגיות:הליכודכחול לבןהחוק הנורבגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה