חדשות בארץ

הפרקליטות מתנגדת לבקשת נתניהו: עליו להתייצב לפתיחת משפטו

בתגובה לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לפטור אותו מחובת ההתייצבות לפתיחת משפטו, מסרו בפרקליטות כי הם מתנגדים לכך: "דיון הקראה אינו דיון טכני, הוא מהווה פתיחה של המשפט"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי היא מתנגדת לבקשתו לפטור אותו מחובת ההתייצבות בפתיחת משפטו ביום ראשון הקרוב. "המאשימה אינה רואה מקום לשנות מהחלטות בית המשפט הנכבד בדבר התייצבות הנאשמים לדיון ההקראה", נאמר בתגובה עליה חתומה עורכת הדין יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

עורכי דינו של נתניהו העבירו אתמול את הבקשה לפרקליטות, כדי לקבל את עמדתה בטרם יפנו לבית המשפט. הבקשה הסתמכה על הטענה כי מדובר בדיון טכני, וכי הגעתו של ראש הממשלה לבית המשפט כרוכה בעלות גבוהה עבור הציבור, בשל הצורך באבטחתו.

"הנחת המוצא בהליך הפלילי היא, כי נאשם נוכח במהלך ניהול המשפט בעניינו", כתבה תירוש בתגובתה. "לנוכחות הנאשם במשפטו חשיבות גם בהיבט של מראית פני הצדק ואמון הציבור בהגינות ושוויוניות ההליך הפלילי ביחס לנאשמים כולם". בהקשר זה, היא ציטטה מדבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק: "נוכחות נאשם במשפטו אינה אך ביטוי לאוטונומיה של הרצון הפרטי שלו. נוכחות נאשם במשפטו היא ערך ציבורי. ביסוד ערך זה מונח הצורך לקיים את 'הצדק בהדרו' ואת 'מראית פני הצדק' גם יחד".

תירוש הוסיפה, כי "הדברים בדבר מראית פני הצדק מתעצמים ביתר שאת בשעה שעסקינן בדיון הקראה, שהינו הדיון הפותח את משפטו של הנאשם. דיון הקראה אינו דיון טכני. הוא מהווה פתיחה של המשפט, ויש לכך משמעויות משפטיות הקבועות בדין".

בהמשך הדברים ציינה תירוש, כי "אין בטעמים שהוצגו בבקשה כדי להצדיק את התוצאה החריגה של היעדרות נאשם מפתיחת משפטו". עם זאת, היא הבהירה כי "תגובה זו מתייחסת אך לדיון ההקראה, ומובן כי אין באמור משום הבעת עמדה ביחס לבקשות אחרות, אם וככל שיוגשו, בהתייחס לסוגי דיונים אחרים".

כזכור, משפטו של נתניהו היה אמור להיפתח ב- 17 במרץ, אולם בשל התפרצות נגיף הקורונה החליטו שלושת שופטי ההרכב, בראשות השופטת רבקה פלדמן פרידמן, לדחותו ל- 24 במאי.

תגיות:פרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה