חדשות בריאות

בעקבות משבר הקורונה: משפטו של נתניהו נדחה ל- 24 במאי

שלושת שופטי ההרכב, שישבו במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליטו לדחות את תחילת המשפט ל- 24 במאי, וזאת בשל התפשטות נגיף הקורונה. שר המשפטים אמיר אוחנה הכריז, כי בתי המשפט ולשכות ההוצאה לפועל יעבדו במתכונת חירום, בשלב ראשון למשך 24 שעות. על פי ההערכות, מצב החירום במערכת המשפט יוארך

נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

(עודכן: 9:15)

מועד תחילת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נדחה ל- 24 במאי. כך החליטו הבוקר (ראשון) שלושת שופטי ההרכב בבית המשפט המחוזי, בפניו יתנהל המשפט.

"נוכח ההתפתחויות הנוגעות להתפשטות נגיף הקורונה, ובשים לב להנחיות העדכניות שניתנו ולהכרזה על עבודת בתי המשפט במתכונת חירום, החלטנו לבטל את הדיון הקבוע", כתבו השופטים רבקה פלדמן פרידמן, משה בר עם ועודד שחם בהחלטתם. "בשלב זה נקבעה ההקראה ליום 24 במאי בשעה 15:00". בדיון הראשון, שהיה אמור להתקיים ביום שלישי הקרוב, תתבצע הקראת כתב האישום.

לפרסום ההחלטה של השופטים קדמה הכרזתו הלילה של שר המשפטים אמיר אוחנה על "מצב חירום מיוחד" בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל למשך 24 השעות הקרובות. בהודעה שהוציא משרד המשפטים נמסר, כי "ההחלטה התקבלה לאור המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה".

על פי החלטתו של אוחנה, כל גופי מערכת המשפט – ובכללם בתי המשפט השלום והמחוזי (לא יחול על בית המשפט העליון), רשות האכיפה והגבייה, הפרקליטות והסניגוריה הציבורית – יעבדו במתכונת חירום.

בתקופת מצב החירום המיוחד יתקיימו דיונים רק בעניינים הבאים: מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד, סעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים, ועניינים דחופים בהוצאה לפועל.

כאמור, מתכונת העבודה בחירום הופעלה ל- 24 שעות, אולם במשרד המשפטים הבהירו כי "במהלך היום תתבצע הערכת מצב עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לצורך בחינה והיערכות מיטבית של המערכת — לאחריה יוחלט על המשך המדיניות".

תגיות:אמיר אוחנהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה