חדשות בעולם

הודו: סופת טייפון אדירה מאיימת על מיליון פליטים שחיים בפחונים

אחרי שנגיף הקורונה הגיע להודו ובנגלדש ופגע באלפי בני אדם - איום חדש מאיים כעת להכריע את שתי המדינות: סופת ציקלון ענקית שנמצאת כעת בדרכה לחופים, ומהווה סכנה ללמעלה ממיליון פליטים שחיים במדינות

אא

אחרי שנגיף הקורונה הגיע להודו ובנגלדש ופגע באלפי בני אדם - איום חדש מאיים כעת להכריע את שתי המדינות: סופת ציקלון ענקית שנמצאת כעת בדרכה לחופים, ומהווה סכנה ללמעלה ממיליון פליטים שחיים במדינות. 

הסופה הגיעה למפרץ בנגל וממשיכה להתקדם לעבר חופי המדינות במהירות של 240 קמ"ש - עובדה שזורעת פחד נוסף לזה שכבר קיים במדינה הודות למקרי ההידבקויות בקורונה: 22 אלף חולים עד כה בבנגלדש ומאה אלף בהודו. 

על פי הדיווחים העכשווים, ה'אמפן' - השם המדעי שקיבלה סופת הטייפון נמצאת בדרגה 4. פירוש הדבר הוא שמדובר בעוצמה גבוהה למדי, המלווה ברוחות עזות וגשמים חזקים, שמאיימים על כמיליון פליטים עניים וחלשים שמתגוררים במגורי פחונים. במידה ותתרחש פגישה בקנה מידה שהחזאים צופים, היא עלולה להביא לשיטפונות בשל עליית מפלס המים בתשעה מטרים (!), ובכך להרוס את מגוריהם של בטי הרוהינגה שחיים במחנה הפליטים. 

מחנה זה, הממוקם באזור בשם קוקס בזאר - הוא המחנה הגדול ביותר בעולם ובו חיים מיליון בני אדם. ראש מערך התגובות למצבי אסון NDRF אמר כי כרגע פועלים בשטח עשרה צוותי חירום ועוד 20 צוותים נמצאים על היכון למקרה של הקפצה. "מדובר בתרחיש של חלום בלהות", אמר דניאל פ. סאליבן, אמריקני שמתנדב במחנה. "גם ככה המצב התברואתי במחנה הפליטים גרוע, והוא צפוי להידרדר ברגע שתגיע עונת המונסון".

תגיות:סופההודוטייפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה