כתבות מגזין

לא תאמינו מה הפרויקט הבא של סיון רהב מאיר: סדנת בת-מצווה

אחרי שנמלטה ביחד עם משפחתה מארה"ב בעקבות הקורונה, סיון רהב-מאיר שוב מפתיעה. קהל היעד הפעם: בנות לקראת בת מצווה

  • כ"ד אייר התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בעוד כמה ימים תפתח אשת התקשורת סיון רהב-מאיר סדנה חדשה, להכנה לגיל בת המצווה. ברוח ימי הקורונה, הסדנה תתנהל כולה און-ליין, בלי לצאת מהבית.

"לאורך השנים פנו אלי ילדות רבות, סביב גיל 12, שחיפשו תוכן ומשמעות וחוויה סביב התאריך המיוחד", מספרת רהב-מאיר. "תמיד חלמתי לעשות דבר כזה, והקורונה גרמה לי לבנות תכנית קצרה וממוקדת, עם כל מה שלדעתי חשוב וכדאי לדעת ולעשות".

אצל הבנים יש הנחת תפילין, קריאה בתורה, מה חשוב לבנות לעשות לקראת גיל 12?

"גם הבנים וגם הבנות הופכים לאחראיים, למחויבים, בתאריך הזה. הם מקבלים את המתנה הכי גדולה – הקשר לתורה ולמצוות. בתקופה הזו התבטלו המון אירועי בת מצווה, והרבה תוכניות השתנו. זו הזדמנות להתמקד בעיקר, לא באולם ובאורחים ובמתנות - וגם זה חשוב - אלא במשמעות של בת המצווה".

מה בכלל אפשר לעשות ביחד עם ילדות בגיל הזה?

"בנות מצווה רבות פגשו אותי בעבר, והופתעתי מהידע ומהסקרנות שלהן. זו הזדמנות ללמוד ביחד, לחשוב מה המקום שלנו בתוך שרשרת הדורות, מה הייחודיות של כל אחת מאיתנו. במפגש נוסף נלמד איך לדבר בציבור ולכתוב נאום לבת המצווה. בנוסף, נלמד גם לראיין בני משפחה עבור סרט לבת המצווה. נצפה בקליפים ובקטעי וידאו, נדבר על עידן המסכים והאתגר בגיל הזה, ועוד ועוד. זה פיילוט ראשוני, שמתחיל ביום ראשון הקרוב".

הסדנה מיועדת לבנות מהמגזר החילוני, או שגם דתיות יוכלו למצוא בזה עניין?

"הסדנה מיועדת לבנות מכל המגזרים. אנחנו מדברים על ערכים, הקשר למורשת, בניית ביטחון עצמי ועמוד שדרה בעידן של אתגרים, וחיבור אישי של כל אחת למורשת המשפחתית שלה. מניסיוני, בכל המגזרים מחפשים חוויה משמעותית סביב הגיל הזה".

הסדנה כוללת שלושה מפגשים עם הבנות, ואז מפגש אחרון וירטואלי להורים, עם סיון ועם מנחת ההורים זיוה מאיר, לשאלות על חינוך ילדים בעידן הנוכחי.

את עובדת בתקשורת שנים כמגישה בכירה. למה לדבר עם ילדות בנות 12?

"זה הדור הבא, דור העתיד של עם ישראל. כל השבוע האחרון השתתפתי במשדרים בשידור חי מהכנסת, על הממשלה החדשה, ובמקביל ליטשתי את הפרויקט הזה, ושאלתי את עצמי מה יותר חשוב. הכותרות הראשיות עוסקות בכנסת ובממשלה, אבל לדבר עם ילדות בנות 12 על יהדות ועל התרומה של כל אחת מהן לעולם – נראה לי חשוב לא פחות".

שאלה אמנם רחבה, אבל חשובה ומתבקשת: איך את מסכמת את התקופה בארה"ב? מה התובנה המשמעותית ביותר שלקחת משם?

"וואו, אנחנו עדיין לא מעכלים. חזרנו באמצע השליחות, נמלטנו הביתה בגלל הקורונה, ואנחנו עוד קצת בשוק. יש המון תובנות, ואולי עוד נכתוב ונסכם בהמשך, אבל המחשבה הכי דחופה שלי היא לגבי הישראלים שם. יש לנו כמיליון אחים ואחיות בארצות הברית, ישראלים וילדיהם, והם בדרך כלל לא שולחים את ילדיהם לחינוך יהודי יקר, אלא לחינוך ציבורי. זה אתגר אדיר, והתחלתי כמה פרויקטים בנושא הזה. מקווה שאפשר להמשיך גם בשלט-רחוק מכאן להיות איתם בקשר".

ואחרי מיזם בת-המצווה, מה הפרויקט הבא שלך? יש דברים מפתיעים נוספים בשרוול?

"נדמה לי שכולנו, בתקופת הקורונה, חשבנו מחדש על דברים והמצאנו המון רעיונות יצירתיים. כרגע, פרויקט הבת מצווה שמתחיל ביום ראשון הקרוב הוא חלום קטן שמתגשם. החלום הנוסף הוא פשוט להירגע קצת, להיות עם הילדים, עם בעלי, לא לאבד את המתנות האלה מתקופת הבידוד והקורונה. יש מסר בתהלים: 'הרפו ודעו כי אנוכי אלוקים'. שנלמד כולנו להרפות קצת".

לפרטים על המיזם החדש של סיון - הקליקו כאן.

תגיות:סיון רהב מאירבת מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה