חדשות בריאות

ממצאים דרמטיים: נגיף הקורונה לא שורד על משטחים

תוצאות ראשוניות ודרמטיות: סיכוי נמוך להידבק במגע עם משטח, בו נגע חולה קורונה. כיוון שהמחקר בוצע בתנאי מעבדה, משרד הבריאות ממליץ להמשיך לחטא

  • כ"ד אייר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת השאלות המטרידות בעניין הקורונה היא: האם ניתן להידבק ממגע במשטחים שחולה קורונה נגע בהם או היה בקרבתם? מחקר ישראלי, שנתוניו נאספים בימים אלו, עשוי לענות על השאלה.

מחקר ישראלי מצביע על כך שנגיפים ממשטחים בסביבת החולה אינם בעלי כושר צמיחה במעבדה ואינם חיים.

המחקר נערך בראשות ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות באסותא אשדוד ומרכז הצט"מ (הצוות לטיפול במגיפות) הגוף המייעץ למשרד הבריאות, שערך את המחקר עם ד"ר רגב כהן מבית החולים ה"ח לניאדו וד"ר שי וייס מהמכון הביולוגי.

במהלך המחקר נדגמו משטחים ממחלקות הקורונה באסותא אשדוד ובלניאדו בנתניה, כולל דגימות שנאספו ממשטחים שבהם נגעו חולים ואפילו טלפונים ניידים שלהם.

תוצאותיו הראשוניות של המחקר הן דרמטיות: נראה כי הנגיף לא הצליח לצמוח בתנאי מעבדה או להדביק. המשמעות היא שנגיף שנלקח ממשטחים לא מצליח להדביק בתנאי מעבדה.

עורך המחקר, ד"ר שי וייס מהמכון הביולוגי, אמר כי: "שאלת ההדבקה ממשטחים עלתה הרבה בתקשורת, והיו דיונים כמה זמן הנגיף שורד על משטחים מחומרים שונים".

"מלכתחילה אינני סבור שיש הרבה העברה ממשטחים או זיהום ממשטחים. אין לנו שום הוכחה אפידמיולוגית שמישהו נדבק ממשטחים. אנחנו יודעים שהנגיף 'מזהם' את הסביבה שמסביב לחולה אך אין זה אומר שהוא מידבק. זהו המחקר הראשון למיטב ידיעתנו שבדק נוכחות נגיף חי ומידבק על משטחים, ובינתיים לא הצלחנו להוכיח שהדבקה ממשטחים היא אפשרית", הוסיף ד"ר וייס.

במשרד הבריאות ממליצים עדיין להיזהר ולחטא משטחים, שכן המחקר נערך בתנאי מעבדה בלבד, ומוקדם לקבוע כי אין כל חשש מכך. בהזדמנות זו נזכיר כי חובה עדיין ללבוש מסיכות המכסות באופן מלא את הפה והאף, ולא להקל ראש בהוראות, שעשויות להציל חיי אדם.

הרב זמיר כהן - נפלאות מצרים בדורנו? סרטון חיזוק #10

תגיות:נגיףקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה