חדשות בארץ

סופית: ברקת מחוץ לממשלה; נתניהו: "אעשה מאמץ גדול לשלבו בהמשך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח למנות את ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, לשר האוצר, אך ברקת נותר בשלב זה מחוץ לממשלה. נתניהו: "ראוי לתפקידים בכירים, לצערי הרב לא הסתייע". ברקת: "אני רץ למרחקים ארוכים"

ברקת ונתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ברקת ונתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:56)

ראש עיריית ירושלים לשעבר, חבר הכנסת ניר ברקת, לא ימונה לשר בממשלה החדשה. כך הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בצהריים (ראשון).

"נפגשתי עם ח"כ ניר ברקת, שאותו אני מעריך מאוד", מסר נתניהו. "ניר ברקת ראוי לתפקידים בכירים הן בליכוד והן בממשלה. לצערי הרב, זה לא הסתייע לפני השבעת הממשלה. אעשה מאמץ גדול לשלב את ח"כ ברקת לתפקיד בכיר בממשלה בהמשך הדרך".

כזכור, לפני הבחירות הודיע נתניהו כי בכוונתו למנות את ברקת לשר האוצר. אלא שהתפקיד הוענק לבסוף לשר החוץ היוצא, ישראל כץ. ברקת גם כשל בהתמודדות על משרת שר החינוך, תפקיד אותו הטיל ראש הממשלה על השר יואב גלנט.

בתגובה להחלטתו של נתניהו, כתב ברקת בטוויטר: "אני מברך על הקמת הממשלה החדשה, ושמח שתרמתי את חלקי למען המטרה, גם אם לא אכהן כשר. אני רץ למרחקים ארוכים, ואמשיך לפעול בכל כוחי למען המדינה האהובה שלנו בכנסת ובכל תפקיד אותו אמלא בעתיד".

מוקדם יותר היום, החליט נתניהו כי שר האנרגיה יובל שטייניץ ימשיך בתפקידו במשרד זה. נתניהו, שהודיע הלילה לשטייניץ כי לא ימשיך בתפקידו, שינה את דעתו בשל הביקורת שנמתחה על ההחלטה. בהודעה שפרסם, אמר ראש הממשלה: "שמח לבשר כי השר שטייניץ ימשיך להיות שותף מרכזי בממשלה שתוקם, בתפקידו כשר האנרגיה. השר שטייניץ הוביל את גיבוש מתווה הגז ויישומו כחלק מהפיכתה של מדינת ישראל למעצמת אנרגיה. כמו כן, קידם את הרפורמה ההיסטורית במשק החשמל".

הסמכויות בתחום המים, הכלולות במשרד האנרגיה, הועברו למשרד חדש למשאבי מים בראשו יעמוד השר זאב אלקין. נתניהו מינה את אלקין גם לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה – משרד חדש, שסמכויותיו מגיעות ממשרד החינוך. בחציה השני של הקדנציה יכהן אלקין כשר התחבורה.

בכיר הליכוד גדעון סער הודיע הבוקר – לאחר פגישה לילית עם נתניהו – כי לא יכהן כשר בממשלה. "זאת זכות גדולה לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל כחבר כנסת", כתב בטוויטר. סער, שהתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, הוסיף מאוחר יותר: "עקב פניות עיתונאים וכדי למנוע פרסומים שגויים: ההצעה היחידה, לה סירבתי בנימוס, היא לכהן כשגריר באו"ם ובוושינגטון, וזאת עוד במוצאי שבת 9 במאי. אשרת את חברי הליכוד שבחרו בי ואת הציבור כולו בכנסת ישראל".

בכירים נוספים בליכוד, שלא שובצו בפאזל התיקים של הליכוד, הם סגן השר אבי דיכטר והשר צחי הנגבי. בהודעה שפרסם בפייסבוק כתב דיכטר: "בכנסת הבאה אמלא את תפקידי בגאווה ובגאון כחבר כנסת מן המניין. לצערי, ראש הממשלה נתניהו החליט שלא למנות אותי כשר בממשלתו. גם בשיחתנו הלילה לא שמעתי נימוק שיכול לשכנע אותי או כל אדם אחר, מדוע לא נמצאתי ראוי על ידו לתפקיד של שר ולחבר קבינט ביטחוני".

"עשרות אלפי אנשים, בהם מתפקדי ליכוד רבים ומצביעי ליכוד, תמהים איך זה קורה שנתניהו החליט כך למרות מיקומי בעשירייה ברשימת הפריימריז, ומהעובדה שכיהנתי פעמיים כשר בממשלה וראש שב"כ לשעבר", המשיך דיכטר. "יחד עם זאת, אני איש ליכוד ואדם ממלכתי המכבד החלטות שקיבל מי שהסמכות בידו, ולכן אתמוך בממשלה שבה מכהנים לא מעט מחבריי הקרובים בליכוד ובכלל, ומאחל להם בהצלחה".

"בארבע השנים האחרונות הצלחתי להוביל חקיקה עם רוב של למעלה מ- 60 חברי כנסת. גם את חוק הלאום, וגם את חוק קיזוז משכורות מחבלים. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ואני בן גאה לעם הנצח. את ניסיוני הבטחוני, המדיני ואת חזוני למדינת ישראל אמשיך לקדם כחבר כנסת. דרושות רפורמות משמעותיות בתחומים רבים, ואעשה כל שביכולתי כדי להוביל אותן", כך דיכטר.

ישיבת המליאה, במהלכה תושבע הממשלה ה- 35 של ישראל, צפויה להתחיל בשעה 13:00. בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת, הישיבה תיפתח בנאומו של נתניהו, בו יציג את קווי היסוד של הממשלה, הרכבה, חלוקת תפקידי השרים ומועד החילופים. בהמשך ינאמו ראש הממשלה החלופי המיועד, בני גנץ, ויו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, המיועד לשמש כראש האופוזיציה.

לאחר שלושת הנאומים מכן יתקיים דיון סיעתי, בו תינתן לכל סיעה 9 דקות דיבור. בסיומו יצביעו חברי הכנסת על מינוי יו"ר הכנסת, תפקיד אליו ייבחר נציג הליכוד, יריב לוין. מיד לאחר מכן תצביע הכנסת אמון בממשלה. בתום ההצבעה, ייקראו ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים להצהיר אמונים.

תגיות:ניר ברקתבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה