חדשות בארץ

גנץ גינה את הטרדת היועמ"ש; שני פעילי ימין נחקרו בלהב 433

השניים, כמו גם חשוד נוסף, שוחררו לביתם בתום החקירה בתנאים מגבילים. השלושה הם חברים בקבוצות וואטסאפ של תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמש הם זומנו לחקירה לאחר שנחשדו בהפצת מספר הטלפון האישי של מנדלבליט במטרה להטריד אותו ולאיים על חייו

מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שני פעילי ימין שנחשדו במעורבות באיומים על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נחקרו היום (חמישי) ביחידת להב 433 של המשטרה. השניים, כמו גם חשוד נוסף, שוחררו לביתם בתום החקירה בתנאים מגבילים. השלושה הם חברים בקבוצות וואטסאפ של תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמש הם זומנו לחקירה לאחר שנחשדו בהפצת מספר הטלפון האישי של מנדלבליט במטרה להטריד אותו ולאיים על חייו.

מנדלבליט מסר אתמול עדות במשטרת ישראל, בגין איומים והטרדות – בעיקר באמצעות הודעות במכשיר הטלפון, שהיו מכוונים כלפיו ביממה שקדמה לה. בהודעת היועץ נטען כי הודעות אלה, "שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן", נמשכו לאורך כל שעות הלילה והבוקר. "ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה", נכתב.

בין עשרות ההודעות שהיועץ העיד עליהן במשטרה, נכתב: "הלוואי שתמותו", "אתה מנוול", "אתה מושחת", "אל תשכח שאתה פגיע" ו"אתה עבריין". בנוסף, נשלחו אל היועמ"ש תמונות שלו במדי אסיר. קצין הביטחון של משרד המשפטים עודכן על האירוע. כמו כן, נמסרה תלונה למשטרת ישראל. ובהמשך גבו ממנו חוקרי המשטרה עדות בעניין זה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, גינה הבוקר את האיומים על היועץ המשפטי לממשלה וכתב כי הם מהווים "חציית גבול מסוכנת ואני בטוח שגורמי אכיפת החוק יטפלו במאיימים". גנץ הוסיף כי "בממשלה שנקים אני מתכוון לתת גיבוי מלא לכל עובדי הציבור ומשרתיו. נדאג לשמור על פקידי הציבור ולכבד את שלטון החוק. ביקורת כן - הסתה ואיומים - לא".

עו"ד יצחק בם, שמייצג פעילת ימין שנחקרה באזהרה, מסר: "מצער שמשטרת ההדלפות מנסה לדכא פעילות חברתית לגיטימית שנועדה לממש את עקרון האחריותיות של פקידים בפני הציבור. כוחו של היועץ המשפטי לממשלה הוא מוחלט ולא מבוקר, השפעתו על חיי הציבור בישראל אדירה - כוחו רב יותר מכוחם של ח"כים ושרים יחדיו. בדמוקרטיה לציבור יש זכות לשאול שאלות ולדרוש תשובות מאלה שאוחזים בכוח".

תגיות:אביחי מנדלבליטלהב 433

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה