סיפורים אישיים

היה בין חיים למוות בעקבות הקורונה, והבריא: "הצדקה שנתתי הצילה אותי"

היה בין חיים למוות בעקבות מחלת הקורונה, והוגדר כמת "מוות קליני". במסיבת ההודיה חשף המחלים את אשר אירע עימו בבית דין של מעלה

  • כ' אייר התש"פ
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

"אחד מגדולי עשירי ארצות הברית חלה בנגיף הקורונה ומצבו הורע. הוא הונשם ועמד בין חיים למוות במשך זמן ממושך, יחסית, עד שהוגדר כמת 'מוות קליני'", מספר הרב שמואל ברוך גנוט, ומציין כי לאחר ששמע על הסיפור, הוא בירר את פרטיו המדויקים, והסיפור נכון, מדוייק ואמיתי.

"ברחמי שמים הוא הבריא", ממשיך הרב גנוט לספר, "וערך מסיבת הודיה בביתו. הוא הזמין את ידידיו להשתתף מרחוק דרך ה'זום', ובמהלך השמחה סיפר את הדברים הבאים: 'נשמתי עלתה לשמים והובאה לפני בית דין של מעלה. דנו בדיני ופסקו שכיון שאני תורם סכומים גדולים לצדקה ולמוסדות תורה וחסד, עלי להמשיך לחיות, שהרי 'צדקה תציל ממוות', ואז התעוררתי'", מספר המחלים.

"אני מקבל על עצמי להכפיל ולשלש מכאן את תרומתי לצדקה, לתורה וללומדיה, ולמעשי חסד, בלי נדר", סיים הנגיד את דבריו.

"רבים מיהודי ארצות הברית חווים בימים אלו קריסה כלכלית גדולה, בעקבות סגירת העסקים והחנויות. ולמרבה הפלא, דווקא כעת אנו שומעים על יהודים יקרים שפותחים את ליבם וכיסם לטובת לומדי התורה בישראל, אלו ששומרים על היקום כולו בתורתם וטהרתם.

מה מרוויח אדם ממצוות צדקה? הרב זמיר כהן מבאר את התועלת העצומה שאותה מקבל האדם מתוך הנתינה לזולת  

"כידוע, החזון איש הזהיר ביותר לתת מעשר כספים, ואמר כי נתינת המעשר מסייעת ומונעת אסונות, מחלות ופגעים בבית. 'אנשים לא יודעים כמה צרות, מחלות ילדים וביקורי רופאים הם מונעים מעצמם בזכות הפרשת מעשרות כספים ונתינת צדקה הגונה', אמר החזון איש, בהתבססו על המובא במדרש רבה ש'פתח הפתוח לצדקה – לא ייפתח לרופא'.

"על נתינת צדקה ישנם אין ספור הבטחות וברכות בדברי חז"ל, החל מילדים וכלה בכסף, בריאות ושפע ברוח ובגשם, וגם על מעשר כספים ישנן הבטחות רבות, מלבד הבטחת העושר המובטחת. הצדקה מצילה מכל פגע וסכנה ומהפכת גזר דינו של אדם ממוות לחיים. ומי אינו זקוק, בימים אלו שמידת הדין מתוחה בו, לרחמי שמים?!

ראש כולל נודע, אשר מחזיק מאות אברכים עמלים בתורה, סיפר לרב גנוט כי כאשר עמל לחלק את המילגות לאברכים, בתוספת מילגה לחג הפסח, הוא פנה לאחד התורמים הקבועים בארצות הברית, וביקש את עזרתו.

"מעבר לקו הטלפון, נשמע התורם שבור ורצוץ. ''אין שום מצב שאתרום כעת עוד כסף. החברותא שלי נפטר מהקורונה. כמה חברים מאד טובים שלי נפטרו גם הם מהמחלה. הכל קורס לי מול העיניים, העסקים נופלים. אין לי כסף, ואין לי שום כח נפשי כעת לאסוף את השברים', מצטט ראש הכולל את דבריו של הנדיב.

שתיקה של כאב והזדהות שררה משיחה הטראנס-אטלנטית, עד שהופרה על ידי ראש הכולל, שאמר: "בקריסה הכלכלית הקודמת שהיתה בארה"ב, לפני כ-20 שנה, אמר לי הרב שטיינמן לומר לתורמים שגם אם יהודי תורם הרבה לתורה בזמנים רגילים - הרי שישנה חובה להתחזק בזה הרבה יותר בזמנים קשים.

"דווקא בזמנים שהכל נראה קורס - אז צריך להתאמץ הרבה יותר, והשכר כפול ומכופל מאשר בזמנים רגילים", המשיך ראש הכולל בדבריו. "אם כן, אולי דווקא עכשיו, שאתה כה שבור ורצוץ, מרוסק נפשית ומתקשה כלכלית, זהו הזמן להתאמץ הרבה יותר למען לומדי התורה, מגיני ושומרי העולם כולו'.

"תחזור אלי בעוד מספר שעות", ביקש התורם בהרהור. שעה קלה חלפה, והתורם מתקששר בעצמו לראש הכולל ומספר לו את הדברים הבאים: "באחד המפעלים יש לנו מכונה ענקית, יקרה מאד, שהתקלקלה. המכונה חיונית להפעלת כל פס הייצור וכבר התחלנו בתהליך של הזמנת מכונה חדשה, בסכום של עשרות אלפי דולרים. סיימתי לשמוע אותך ונכנסתי לפגישת מנהלים עם יתר מנהלי העסק שלנו. סיפרתי להם שהרב שטיינמן אמר שבימים כמו אלו - צריך להתאמץ לצדקה הרבה יותר.

"אבל אין לנו", אמרו השותפים, ואני התעקשתי לבדוק האם ניתן לתקן את המכונה שהתקלקלה. "אם נוכל לתקנה – נתרום לכולל את עשרות אלפי הדולרים שרצינו 'לזרוק' על המכונה החדשה", אמרתי להם. טכנאים שהגיעו למקום קבעו שמדובר בתקלה בת-תיקון. חסכנו עשרות אלפי דולרים ואתה מקבל אותם כרגע בהעברה בנקאית, ללומדי התורה"...

  מהי כוחה של צדקה? ומדוע נאמר: "צדקה תציל ממוות"? הרב יגאל כהן בהרצאה מרתקת

תגיות:צדקהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה