חדשות בארץ

הנייה: אם ישראל לא תיענה לדרישותינו – נבצע חטיפות נוספות

בריאיון לרשת אל-ג'זירה, איים מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, כי אם לא תהיה פריצת דרך במשא ומתן עם ישראל לעסקת חילופי שבויים, ארגונו יבצע חטיפות נוספות: "הזרוע שלנו ארוכה"

איסמאעיל הנייה, תמונת ארכיון (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)איסמאעיל הנייה, תמונת ארכיון (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, איים אמש (רביעי) כי אם המשא ומתן לעסקת חילופי שבויים עם ישראל לא יוכתר בהצלחה – ארגונו יבצע חטיפות נוספות. בריאיון לרשת אל-ג'זירה, אמר הנייה כי המשא ומתן נמצא בראשיתו וכי בשלב זה לא הושגה פריצת דרך במשא ומתן.

מנהיג חמאס – השוהה בחודשים האחרונים בקטאר – ציין כי המחיר שדורש ארגונו "ידוע", וכי יסכים רק לעסקה "מכובדת", במסגרתה ישוחררו מהכלא כל משוחררי עסקת שליט: "או שישראל תיענה לדרישותינו, או שמה שאצלנו יישאר אצלנו – ונגדיל את היבול. הזרוע שלנו ארוכה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בחודש שעבר את ועדת השרים המיוחדת לנושא השבויים והנעדרים, ועדכן את חבריה על פרטי המגעים עם חמאס. במקביל, מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, שוחח עם משפחות גולדין ושאול, ומסר להן על המגעים. במשפחת גולדין הגיבו: "אנחנו מבינים, שקיימת הזדמנות להשיב כעת מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ"ר אורון שאול, והאזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות – זה יהיה חוסר אחריות לאומית".

כזכור, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח בחודש שעבר, כי גוברים הסיכויים לביצוע עסקת חילופי שבויים בין ישראל וחמאס. מקור המקורב לארגון הטרור אמר לעיתון, כי ניכרים "סימנים חיוביים", וזאת לאחר שמצרים – המתווכת בין הצדדים – שחררה 4 רופאים פלסטינים שהיו עצורים בשטחה במשך כשנה וחצי. הוא טען כי החמאס מוכן לעסקה, שתיערך בשני שלבים, וזאת בתנאי שתיושם באופן "מהיר וכולל". הוא הבהיר, עם זאת, כי הארגון מתעקש שלא למסור כל מידע על החיילים המוחזקים בידיו כל עוד ישראל לא תשלם על כך מחיר, שלא במסגרת העסקה הכוללת.

תגיות:איסמאעיל הנייהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה