חדשות בארץ

בכיר אמריקני: סוגיית הריבונות לא עמדה במרכז הביקור של פומפאו בישראל

בתדרוך לתקשורת בתום ביקורו בישראל של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הבהירו בכירים במחלקת המדינה כי הוא לא התמקד בסוגיית הסיפוח. לדבריהם, השיחות עסקו בעיקר באיום האיראני ובאזהרה לישראל כי עליה לצמצם את המעורבות הסינית בכלכלתה

פומפאו ונתניהו, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע"מ)פומפאו ונתניהו, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

גורמים בכירים במחלקת המדינה האמריקנית הבהירו הלילה (חמישי), כי ביקור הבזק שערך אתמול בישראל מזכיר המדינה מייק פומפאו לא נועד לעסוק אך ורק בסוגיית החלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות יהודה ושומרון: "לא טסנו לצד השני של העולם כדי לדבר על סיפוח".

בתדרוך לתקשורת, אמרו הבכירים כי הנושא עלה אומנם בשיחות שקיים פומפאו בישראל, אולם לא עמד במרכז הדיונים. "אנחנו עובדים עם הישראלים על מנת לקדם את החזון לשלום ואנחנו תומכים במאמציהם", ציין אחד מהם. הוא הדגיש, עם זאת, כי הממשלה החדשה בישראל מורכבת מעמדות שונות: "אני חושב שייקח להם זמן לדון ביניהם ולהחליט על מדיניות בנושא".

הגורמים הוסיפו כי סדרי העדיפויות של הממשל שונים, וכי אחת הסוגיות החשובות שעמדו במרכז סדר היום של השיחות הייתה האיום האיראני. אחד מהם אמר, כי על אף הנטייה השוררת לעיתים להתעלם מאיום זה, בשל היותו מתמשך, בממשל שוררת "דאגה גוברת" מחומרתו במספר חזיתות. הוא ציין כי משטר האייתוללות ממשיך להתקדם בתוכנית הגרעין שלו, וכי על פי הדיווחים ישראל מגבירה את קצב התקיפות שלה נגד מטרות איראניות בסוריה. לדבריו, פומפאו דן עם הבכירים הישראלים בנושא הסנקציות על איראן ובאמברגו הנשק עליה.

לדברי הבכירים, במוקד השיחות של פומפאו עמד גם הנושא הסיני. בין ממשל טראמפ והמשטר הסיני שוררת בתקופה האחרונה מתיחות רבה, בעקבות ההאשמות האמריקניות כי סין טייחה את אחריותה להתפרצות מגפת הקורונה בעולם. על רקע זה, הממשל הזהיר את ישראל כי עליה לצמצם את המעורבות הסינית בכלכלתה.

"הסינים אינם שותף אמין", אמר אחד הבכירים האמריקניים. לדבריו, לארצות הברית אין בעיה שמדינות אחרות יקיימו קשרים מסחריים עם סין, אולם עליהן לקחת לתשומת לבן את ההתנהלות של המשטר הסיני במשבר הקורונה ואת הסכנה הטמונה ביחסים עמו, במיוחד בפרויקטי תשתית אסטרטגיים. הגורם הבכיר הדגיש, כי היחסים האסטרטגיים בין ארצות הברית וישראל עמוקים וחזקים, כך שאין בעיה לדבר גם על "נושאים קשים", כלשונו: "המסר שלנו עבר".

תגיות:מייק פומפאוארצות הבריתסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה