חדשות בעולם

"תשאלי את סין": טראמפ התעמת עם עיתונאית ממוצא סיני

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קטע בפתאומיות מסיבת עיתונאים בבית הלבן, בעקבות עימות עם עיתונאית אמריקנית ממוצא סיני. טראמפ, שלא אהב את סגנון שאלתה של הכתבת, שנגעה למדיניות בדיקות הקורונה, אמר לה: "זו שאלה שאת צריכה לשאול את סין"

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הפסיק הלילה (בין שני לשלישי) בפתאומיות מסיבת עיתונאים בבית הלבן, בעקבות עימות עם כתבת CBS. הכתבת, וויי-ג'יא ג'יאנג – שנולדה בסין, והיגרה עם הוריה לארצות הברית בגיל שנתיים – שאלה אותו בנוגע למדיניות בדיקות הקורונה, וטראמפ הגיב "תשאלי את סין".

על רקע מספר הקורבנות הגבוה שגובה הנגיף הקטלני בארצות הברית, דוברי הממשל נוהגים להדגיש בקביעות את המספר הגבוה של בדיקות לאבחון קורונה שמבוצעות במדינה. "אתה אומר שלארצות הברית ביצועים טובים יותר מכל מדינה אחרת בכל הנוגע לבדיקות", אמרה הכתבת לטראמפ. "מדוע זה חשוב? מדוע אתה מתייחס לכך כאל תחרות גלובלית, כשעדיין בכל יום אזרחים אמריקנים ממשיכים למות ואנו רואים עוד מקרי הידבקות בכל יום?".

טראמפ, שככל הנראה לא אהב את סגנון השאלה, השיב: "הם מאבדים את חייהם בכל מקום בעולם. אולי זו שאלה שאת צריכה לשאול את סין. אל תשאלי אותי. תשאלי את סין את השאלה הזו, בסדר? כשתשאלי אותם, אולי תקבל תשובה לא רגילה".

הכתבת הגיבה בשאלה: "מדוע אתה אומר את זה לי ספציפית?". על כך ענה טראמפ: "אני לא אומר את זה ספציפית לאף אחד. אני אומר את זה לכל אחד ששואל שאלה מרושעת".

מיד לאחר מכן התפתח עימות נוסף בין הנשיא לכתבת אחרת, שביקשה לשאול שאלה. טראמפ סירב בטענה כי לא הגיבה בזמן כשפנה אליה. לאחר שהכתבת עמדה על זכותה לדבר, הוא קטע את מסיבת העיתונאים ועזב את המקום.

מספר שעות לאחר מכן, התייחס טראמפ לתקרית בטוויטר, והאשים כי התקשורת "יוצאת מכלל שליטה", כהגדרתו. "ראו איך הם עובדים, זוממים, יחד. הם אויב העם, אבל אל תדאגו – אנחנו ננצח בנובמבר".

ההתרחשות במסיבת העיתונאים הינה האחרונה בסדרה של חילופי מהלומות מילוליים בין טראמפ לכלי התקשורת. מערכת היחסים העכורה בין הצדדים התחדדה עוד יותר מאז פרוץ משבר הקורונה, בעקבות הביקורת המוטחת בנשיא על התנהלותו. 

כזכור, טראמפ ובכירים נוספים בממשל האשימו את סין בהסתרת מידע בכל הנוגע למקורו של נגיף הקורונה, וטענו כי ישנן ראיות לכך שהוא הגיע ממעבדת נגיפים בעיר הסינית ווהאן, בה התפרץ הנגיף לראשונה. בשבוע שעבר השווה טראמפ את התפרצות הקורונה בארצות הברית לאסונות היסטוריים שפקדו אותה בעבר, ואמר כי "זו באמת המתקפה הקשה ביותר שחווינו. זה יותר גרוע מפרל הארבור, זה יותר גרוע ממרכז הסחר העולמי. מעולם לא הייתה מתקפה כזאת, והיא לא הייתה צריכה לקרות. היא הייתה יכולה להיעצר עוד במקור, בסין, אך היא לא נעצרה".

תגיות:כלי תקשורתדונלד טראמפסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה