חדשות בעולם

טראמפ: "הקורונה גרועה יותר מה- 11 בספטמבר"

הנשיא טראמפ אמר, כי מגפת הקורונה היא המתקפה הקשה ביותר שחוותה ארצות הברית, והאשים את סין באחריות להתפשטות הנגיף בעולם

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף הלילה (חמישי) שוב את סין, והאשים אותה באחריות להתפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם.

בדברים שאמר לכתבים בבית הלבן, השווה טראמפ בין מגפת הקורונה המשתוללת בארצות הברית לבין אירועי אסון היסטוריים שפקדו אותה בעבר: "זו באמת המתקפה הקשה ביותר שחווינו. זה יותר גרוע מפרל הארבור, זה יותר גרוע ממרכז הסחר העולמי". המתקפה היפנית על נמל פרל הארבור בדצמבר 1941 גבתה את חייהם של קרוב ל- 2,500 אמריקנים והובילה לכניסתה של ארצות הברית למלחמת העולם השנייה. בפיגועים שביצע ארגון הטרור "אל-קאעדה" בארצות הברית ב- 11 בספטמבר 2001 נהרגו כ- 3,000 בני אדם, רובם במגדלי התאומים שבמתחם מרכז מרכז הסחר העולמי

"מעולם לא הייתה מתקפה כזאת, והיא לא הייתה צריכה לקרות. היא הייתה יכולה להיעצר עוד במקור, בסין, אך היא לא נעצרה", הוסיף טראמפ. עם זאת, הוא הביע אופטימיות בנוגע לסיכויי ההתאוששות הכלכליים מהמשבר: "מנקודת מבט כלכלית, אני חושב שהשנה הבאה תהיה שנה גדולה. ישנו ביקוש אדיר, רואים את זה בבורסה, אחרי שעברנו את המתקפה הקשה ביותר על ארצנו"

בתשובה לשאלות, הבהיר טראמפ כי בשלב זה אין בכוונתו לפזר את צוות המשימה המיוחד למאבק בקורונה, וזאת בניגוד לדיווחים קודמים בנושא. הוא ציין, כי בתחילת השבוע יודיע על הצטרפותם של בין 2 ל- 3 חברים חדשים לצוות, שכעת יתמקד בהיבטים הכלכליים של המשבר ובהתנעתה מחדש של הכלכלה האמריקנית. לדבריו, "הצוות עשה עבודה פנטסטית", ו"הוא יישאר עד שנרגיש שהוא אינו נחוץ".

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, מתח בתחילת השבוע ביקורת נוקבת על סין, ואמר כי ישנן "ראיות משמעותיות" לכך שמקורו של נגיף הקורונה במעבדה בעיר ווהאן, בה התפרץ הנגיף לראשונה. בריאיון לרשת ABC, אמר פומפאו כי אין לו סיבה להאמין שהנגיף הופץ בזדון. עם זאת, לדבריו, "לסין יש היסטוריה בהדבקה של העולם, ויש להם היסטוריה בניהול מעבדות שאינן תקניות. זו לא הפעם הראשונה שהעולם נחשף לנגיפים כתוצאה מכישלונות במעבדות סיניות".

פומפאו הוסיף והאשים, כי המשבר בין-לאומי של הקורונה הינו תוצאה של מסע דיס-אינפורמציה סיני: "סין התנהגה כפי שמשטרים אוטוריטריים מתנהגים – ניסתה להסתיר, להחביא ולבלבל. היא השתמשה בארגון הבריאות העולמי כבמכשיר". לדבריו, סין עדיין מונעת את הגישה למעבדת הנגיפים בווהאן ומסרבת לשתף פעולה עם מומחי הבריאות בעולם: "הסיכון קיים. זהו איום מתמשך, והמפלגה הקומוניסטית הסינית ממשיכה לחסום את הגישה לעולם המערבי, למדענים הטובים ביותר בעולם, כדי להבין מה בדיוק קרה".

דוח מודיעין אמריקני, שנחשף לראשונה על ידי סוכנות AP, טוען כי סין הסתירה במכוון את התפרצות הקורונה בשטחה ואת היקפה הנרחב על מנת שתוכל לאגור ציוד רפואי שיסייע לה להתמודד עם הנגיף. המסמך בן 4 העמודים, שחובר על ידי המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית (DHS), מאשים כי ההנהגה הסינית פעלה במהלך חודש ינואר להסתרת חומרתה של מגפת הקורונה – בין היתר, באמצעות הסתרת מידע חיוני מארגון הבריאות העולמי. במקביל, היא הגדילה את הייבוא של מסכות פנים, חליפות כירורגיות וכפפות, והקטינה את הייצוא של ציוד רפואי. בנוסף, היא פעלה להסתרת השינויים במגמות הסחר שלה, שיצרו מחסור חמור בעולם בציוד זה.

נגיף הקורונה גבה עד כה את חייהם של כ- 265 אלף איש ברחבי העולם. מספר הקורבנות הגבוה ביותר נרשם בארצות הברית – קרוב ל- 75 אלף איש. מספר הנדבקים העולמי מתקרב לכ- 3.8 מיליון, כשליש מתוכם מתגוררים בארצות הברית.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפסיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה