חדשות בארץ

עד שישה אנשים, במרחק שני מטרים: המתווה התל-אביבי להחזרת חופי הים

לאחר שבסוף השבוע נצפו אלפי ישראלים פוקדים את חופי הים בתל אביב, על אף שהרחצה בים עדיין נאסרת בתקנות, בעיריית תל אביב הציגו מתווה להחזרת החופים, במסגרתו תהיה הקפדה על מרחק 2 מטרים בין השוהים בחוף, שמירה על הגיינה, ופעולות הסברה נרחבות בחוף

עובדים מסדרים כסאות ושמשיות בחוף הים של תל אביב, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)עובדים מסדרים כסאות ושמשיות בחוף הים של תל אביב, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)
אא

עיריית תל אביב הציגה היום (שני) מתווה להסרת המגבלות על שהייה בחופי הים, שהוטלו בשל התפשטות מגפת הקורונה. על פי המתווה, שגובש תחת הכותרת "ים כחול – תו סגול", תתקיים סביבה בטוחה מהסכנה להידבקות בנגיף הקורונה, על פי הנחיות משרד הבריאות, לפיהן תהיה הקפדה על מרחק 2 מטרים בין השוהים בחוף, שמירה על הגיינה, ופעולות הסברה נרחבות בחוף.

המתווה הוצג בחוף פרישמן על ידי המשנה למנכ"ל העירייה, רובי זלוף, נציגי אגפי החופים והפיקוח העירוניים, נציגי החברה העירונית אתרים, זכייני המסעדות המפעילות בחופים ונציגי משרדי הבריאות והפנים. זאת, לאחר שבסוף השבוע נצפו אלפי ישראלים פוקדים את חופי הים בתל אביב, על אף שהרחצה בים עדיין נאסרת בתקנות. במסגרת המתווה תתאפשר ישיבת מתרחצים בחוף המוכרז בקבוצות של עד 6 אנשים; הקפדה על מרחק של 2 מטרים בין הקבוצות; באחריות המשתמשים במתקני החוף לחטאם עם מטליות על בסיס אלכוהול בין שימוש לשימוש ולא לשבת באופן ישיר על המתקנים אלא בהנחת מגבת על הכיסאות והמיטות.

חוף הים של תל אביב, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)חוף הים של תל אביב, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

בשירותים תבוצע חציצה בפסים זוהרים בין היוצאים לנכנסים; הצבת שומר בכניסה שיערוך בקרה לכמות השוהים בו זמנית וימדוד חום לנכנסים; הגבלת מספר השוהים בתאים; התקנת אלכוג'ל ופחי אשפה ללא מגע יד, שמירה על מרחק בתור לשירותים.

באשר למקלחות חוץ הוצעה החלשת זרם המים למניעת התזה והתפשטות של אדי מים; הקפדה על הושבת אנשים ברדיוס הגבוה מ-8 מטרים מהמקלחות. בנוסף, אם יוחלט על מתן אפשרות לשימוש במלתחות וחדרי הלבשה, יוגבל מספר המשתמשים בו זמנית, ויותקנו מתקני אלכוג'ל ללא מגע יד.

שטח הפריסה של השולחנות והכיסאות יוגדל בהתאם למגבלות החוף על מנת לאפשר פעילות תוך שמירה על ריחוק חברתי בהתאם למתווה המסעדות בעיר; או לקיחת הזמנה באופן מקוון במידת האפשר; הגשת מזון על ידי עובד עם מסכה וכפפות.

בקיוסקים יסומנו 2 תורים נפרדים ומרחקים של 2 מטרים בין אדם לאדם; מיגון מזכוכית גבוהה או פרספקס באזור ההגשה. באשר לשטח החוף הוצע להציב שילוט הסברה על כללי התנהגות במרחב הציבורי; פעילות ספורט ימי בהתאם לאישור משרד הבריאות ומסמך רשות הספורט; הקפדה על ריחוק חברתי מתחת לסככות צל; הצבת מתקן אלכוג'ל לחיטוי בסמוך למכונות תשלום.

רון חולדאי, ראש העיר תל אביב-יפו, אמר כי "אחרי שבועות ארוכים של הסגר, עם ישראל זקוק לקצת אוויר. חופי הים מציעים אפשרות בילוי לכלל הציבור, באוויר הפתוח, ולא פחות חשוב מכך לעת הזו – במחיר שווה לכל כיס. כפי שראינו בסוף השבוע האחרון הציבור מצביע ברגליו. המתווה שהצגנו מהווה מודל שניתן ליישום החל במחר בבוקר והוא עונה על כל הדרישות של משרד הבריאות".

תגיות:קורונהתל אביבחוף הים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה