חדשות בארץ

דרעי וגפני: לא נשתתף בחגיגות במירון, על נבחרי הציבור לשמש דוגמה

יו"ר דגל התורה קרא לחברי הכנסת והשרים "לשמש דוגמא בפני המוני בית ישראל" ולא להגיע להר מירון. גפני תקף את כוונת נבחרי הציבור לנצל את מעמדם ואמר כי "בשעה קשה זו, שלא מאפשרים להמוני בית ישראל לעלות להר מירון בל"ג בעומר עקב החשש מהדבקה המונית של נגיף הקורונה, ישנם חברי כנסת ושרים שבכוונתם להגיע יחד עם עוזריהם"

גפני ודרעי, ב-2016 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני ודרעי, ב-2016 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודיע היום (שני) כי לא ישתתף בחגיגות ל"ג בעומר בקבר הרשב"י במירון, והורה לכלל חברי הכנסת של המפלגה שלא להעלות לציון. "יש הנחיות ברורות של משרד הבריאות בקשר לל"ג בעומר ואנחנו כנבחרי ציבור חייבים לקיימן. למרות שהחגיגות במירון חשובות לנו מאד, חשוב יותר להישמע להנחיות משרד הבריאות ולעשות הכול כדי למנוע את התפשטות הנגיף". דרעי הוסיף כי הוא עצמו יחגוג בביתו.

גם יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, קרא לחברי הכנסת והשרים "לשמש דוגמא בפני המוני בית ישראל" ולא להגיע להר מירון. גפני תקף את כוונת נבחרי הציבור לנצל את מעמדם ואמר כי "בשעה קשה זו, שלא מאפשרים להמוני בית ישראל לעלות להר מירון בל"ג בעומר עקב החשש מהדבקה המונית של נגיף הקורונה, ישנם חברי כנסת ושרים שבכוונתם להגיע יחד עם עוזריהם". הוא קרא להם "לשמש דוגמא כלפי כל הציבור ולהימנע מלעלות בל"ג בעומר הזה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שבהר מירון".

דרעי בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דרעי טען בסוף השבוע כי 70% מכלל חולי הקורונה בישראל הם חרדים, וקרא למגזר החרדי "לעשות חשבון נפש". בריאיון לאתר "כיכר השבת" שפורסם במוצאי השבת הוסיף שר הפנים כי בחינה מעמיקה של הנתונים מעידה על חומרת המצב במגזר החרדי – אף זה שאינו מתגורר בערים החרדיות המובהקות.

"צריך לעשות חשבון נפש מעמיק מאוד בתוך הציבור שלנו", אמר דרעי. "‏לצערי הרב, 70% בערך מהחולים בכל מדינת ישראל - הם חרדים. ‏אל תספור רק את ירושלים, בני ברק, בית"ר, אלעד ומודיעין עילית. ‏גם בתוך הערים האחרות בארץ, מי שמכיר את הנתונים כמוני יודע שגם השכונות שם זה בעיקר חרדים. ככה שגם על זה צריך לעשות חשבון נפש".

השר המשיך: "אז יש לנו הסברים - פורים, בתי כנסת, חתונות, הכול נכון. אבל מצד שני תראה את גודל הנס. גם בחוץ לארץ זה פגע ביהודים החרדים בצורה נוראה, בניו יורק, בלונדון, בצרפת, גם בארגנטינה. בניו יורק עשינו חשבון, בערך פי 60 נפטרו ממה שבישראל. אז זה אומר מה? מצד אחד הקדוש ברוך הוא שומר עלינו ומצד שני הוא מדבר איתנו ואת זה צריך לדעת".

תגיות:קורונהאריה דרעימשה גפניל״ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה