זוגיות ושלום בית

מתחילים לחזור לשגרה? כך תחזקו את הקשר הזוגי

הימים המבלבלים של תקופת הקורונה עדיין מורכבים גם עכשיו, כאשר מתחילים לחזור לשגרה. כמה טיפים לחיזוק הקשר הזוגי

  • י"ז אייר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עברו מעל חודשיים מאז שמגפת הקורונה הגיעה גם לפתחנו, וב'ה בימים האחרונים התחיל העולם לצאת מהבתים ומההסגר, ולאט לאט לנסות לחזור לשגרה.

הנה מספר טיפים לחיזוק הקשר וחזרה לשגרה מבורכת.

1] ניהול תקציב – בכל תחילת חודש עשו חישוב מסודר, בטבלה בה תערכו את ההכנסות שקיבלתם בתחילת החודש והוצאות מתוכננות עד סוף חודש. טבלה כזו משקפת באופן חזותי ברור את מצב החשבון שלכם. עשו כל מה שצריך כדי שההוצאות יהיו פחותות מההכנסות. דבר זה יעזור לכם לנהל בית מתוך בקרה, בצורה בריאה ותקינה, ברוגע ושלווה.

2] להימנע מריב – כשעולה קושי שיש לכם מול בן/ת הזוג, שתפו את בן/ת הזוג. חשוב שתשאלו אותו מתי נוח לו להקשיב לכם במהלך היום, ולפתח שיח על רגשותיכם. כשיגיע הזמן שקבעתם, שתפו אותו בקושי בצורה רגועה ונקודתית וללא האשמות, כגון: "רציתי לשתף אותך שנפגעתי מאוד אתמול ממה שאמרת לי, זה ציער אותי מאוד". אם אתם הצד השומע, גלו במהלך השיח אמפתיה כלפי בן זוגכם, הקשבה. הימנעו מהתגוננות והצדקת דרכי הפעולה שלכם, פשוט קודם הקשיבו. תעודדו את בן/ת הזוג שבכל קושי שיש לו מולכם – אתם נוכחים וחפצים לשמוע. זכרו שהזוגיות שלכם נמדדת בשעת הקושי של בן/ת הזוג, ואם אז אתם קשובים לו ותומכים בו, ומרגישים את הצער שלו, אזי תחושת האמון אחד בשני מתעצמת ונבנית נכון. כאשר השיתוף נעשה כשהבעיה / קושי היא עדיין קטנים, אנו מונעים התפרצות עתידית של מריבה, תסכול ורגשות לא טובים שיוצאים החוצה. עלינו להבין שבמידה והוא לא ישתף אותנו בקושי כשהוא עדיין קטן, הקושי יגדל לממדים עצומים, ועלול להביא אותו להתפרצות חסרת שליטה, לריחוק ולבניית חומה מול בן/ת הזוג.

3] לצאת מריב - במידה ונקלעתם לריב מול בן/ת הזוג, ואתם מרגישים נסערים מאוד ושאתם נמצאים במצב של חוסר שליטה על מה שתגידו לב/ת הזוג, אמרו לבן/ת הזוג שאתם מעוניינים להתאוורר ולהירגע קצת. לאחר הרגיעה קבעו ביחד זמן שנוח לשניכם לדבר על הקושי.

5] שינה בשלווה – קבעו ביניכם, כקו אדום, שאתם לא הולכים לישון כשאתם טעונים וכועסים אחד על השני, וקבעו זמן לדבר ולפתור את הקושי לפני שאתם הולכים לישון. אם נוצר מצב בו אתם מרגישים קושי לדבר על הדברים עוד באותו הערב, שתפו את בן/ת הזוג בקושי, וקבעו זמן למחרת לשעה שנוחה לכם במהלך היום, שבה כבר תהיו רגועים. כך תוכלו לדבר על הקושי מתוך רוגע ויישוב הדעת. חשוב לזכור שגם אם לא פתחתם שיח על הקושי, אמרו "לילה טוב" לבן/ת הזוג כשאתם נכנסים לישון.

זכרו! כל ריב קטן עלול להתפתח ולגדול לממדים עצומים, וליצור משקעים, כשאתם לא מדברים על הדברים. וכשיש משקעים - לוקח זמן רב יותר להתקרב, להירגע ולרפאות את הפצעים.

6] חייב לי – כשמרגישים מול בן/ת הזוג שכל מה שהוא עושה ויעשה בשבילנו, וכל מה שנבקש ממנו לעשות, הוא חייב לעשות בשבילנו וזה מובן מאליו, הרגשה מעין זו גורמת לבן/ת הזוג לתחושת כעס, תסכול, ניצול, שיעבוד, השפלה, ריחוק ושנאה מולנו בכל דבר שהוא יעשה בשבילנו. ברוב המקרים הוא לא יעשה את מה שאנחנו מבקשים, וגם מה שהוא היה רגיל לעשות בשבילנו עד היום - הוא יפסיק לעשות, או יעשה את זה לאחר בקשות רבות והוצאה של הרבה אנרגיות מצדנו. אף אדם בעולם לא אוהב להרגיש חייב.

כדי לשנות את החשיבה שלנו, להטמיע בנו את החשיבה הזו ולהביא אותה לכדי מעשה, מומלץ לומר 5 פעמים ביום ברצף "לא מגיע לי כלום ואף אחד לא חייב לי כלום, וכל מה שבן/ת הזוג עושה איתי זה בחן, בחסד וברחמים".

עמיחי לוי הוא יועץ זוגי ומטפל רגשי מטעם מחלקת "נפשי בשאלתי".

סובלים מדיכאון, חרדות ומצב נפשי ירוד? פנו אל מחלקת "נפשי בשאלתי" בהידברות. לקבלת ייעוץ חייגו 073-3333331 או במייל sarap@htv.co.il

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה