חדשות בארץ

הבוקר: רעידת אדמה קלה הורגשה באזור בית שאן

רעידת האדמה הייתה בעוצמה 3.2, ומוקדה היה בירדן, 14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן. לא דווח על נפגעים או נזק. רעידת אדמה נוספת, בעוצמה של 2.8, התרחשה בים התיכון, כ- 54 ק"מ צפונית-מערבית לנהריה

אילוסטרציה (קרדיט: shutterstock)אילוסטרציה (קרדיט: shutterstock)
אא

רעידת אדמה קלה הורגשה הבוקר (שני) בגליל התחתון, באזור בית שאן וסביבתה. מאגף הסייסמולוגיה במכון הגיאולוגי נמסר, כי הרעידה התרחשה בשעה 5:38, והייתה בעוצמה 3.2 ובעומק של 12 ק"מ. מוקד הרעש היה בירדן, 14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן. לא דווח על נפגעים או נזק.

שעה ורבע לאחר מכן, ב- 6:53, הורגשה רעידת אדמה נוספת, בעוצמה 2.8. מוקד הרעש היה בים התיכון, 54 ק"מ צפונית-מערבית לעיר נהריה, ובעומק של 20 ק"מ מתחת לפני הים.

לפני כשבוע וחצי הורגשה רעידת אדמה חזקה באי היווני כרתים. עוצמתה של הרעידה הייתה 6.6, והיא הורגשה גם בישראל.

על פי ההנחיות של פיקוד העורף, בעת רעידת אדמה – השטח הבטוח ביותר הינו שטח פתוח. יש לצאת אליו, במידת האפשר, ולהתרחק ממבנים, מגשרים ומעמודי חשמל. מי ששוהה במבנה ואינו יכול לצאת לשטח הפתוח – עליו להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת פתוחה. במידה ואין ממ"ד – יש לצאת לחדר המדרגות, ואם ניתן – להמשיך ולרדת אל היציאה מהבניין.

אם לא ניתן לנהוג על פי האפשרויות הללו – יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד, או לשבת על הרצפה, צמוד לקיר הפנימי.

בפיקוד העורף מוסיפים: "מה לעשות אם רעידת האדמה מתרחשת כאשר אתם שוהים בתוך רכב? דוממו מנוע והישארו ברכב; אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים. מי שנמצא בחוף הים בעת רעידת האדמה – עליו לעזוב מיד את החוף ולהתרחק ממנו לפחות בקילומטר אחד, מחשש לגל צונאמי". גם לאחר רעידת האדמה, אין לחזור למבנה שנפגע ואין להתקרב לחוף הים.

מה היהדות אומרת על רעידות אדמה? לחצו כאן וגלו.

תגיות:פיקוד העורףרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה