חדשות בריאות

כפר סבא: קרוב משפחה של סייעת אובחן כחולה קורונה – הגן נסגר

מעיריית כפר סבא נמסר, כי הגן לא ייפתח היום ויעבור חיטוי. הודעה נמסרה להורים, שהתבקשו להשאיר את ילדיהם בבית

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

קרוב משפחה מדרגה ראשונה של סייעת בגן ילדים עירוני בכפר סבא אובחן כחולה קורונה. עקב כך, הודיעה הבוקר (שני) העירייה על סגירת הגן.

"עיריית כפר סבא נוקטת משנה זהירות ושמירה על בריאות הילדים, על כן הגן לא ייפתח היום", נאמר בהודעה. "הגן יחוטא על ידי חברה המתמחה בנושא. הורי הגן ונציגי ועד הגנים עודכנו בדבר, וההורים מתבקשים להשאיר היום את ילדיהם בבית".

העירייה הוסיפה, כי היא נמצאת בקשר רציף ושוטף עם כל הגורמים הרלוונטיים, ותעדכן באשר להמשך פעילות הגן.

בשבוע שעבר דווח על סגירתו של בית ספר לחינוך מיוחד במודיעין עילית, לאחר שמורה המלמדת בו אובחנה כחולת קורונה. בעלה של המורה – ששהה בבידוד – חש ברע, ובשל כך היא עברה בדיקת אבחון לקורונה שאימתה כי נדבקה בנגיף. בעקבות האבחון, ולאור העובדה שהמורה באה במגע קרוב עם תלמידים, הוחלט כאמור על סגירת בית הספר.

אתמול, לאחר כחודשיים של הפסקה, המסגרות השונות לילדים מגיל לידה ועד גיל 6 – הגנים הציבוריים והפרטיים, מעונות היום והמשפחתונים – חזרו לפעילות חלקית ומדורגת. ממשרד החינוך נמסר, כי בגנים הממלכתיים נרשמה נוכחות גבוהה, ואילו בגנים במגזר הערבי ובמגזר החרדי נרשם שיעור נמוך יותר. בסך הכל, נרשמה נוכחות של כ- 60%.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר כי מדובר ב"בשורה גדולה למערכת החינוך, לתלמידים, להורים ולמשק כולו. גני הילדים שבו לפעילות הדרגתית ומבוקרת, על מנת לחזור לשגרה תקינה וכן לאפשר למשק בישראל להיפתח בצורה נרחבת ויעילה יותר. עמלנו רבות להוציא את המהלך לפועל, ויש לשמור על ההנחיות כפי שהן בכדי לייצר מצב בו הילדים נשמרים, הן במהלך יום הלימודים והן בשעות הצהריים. בריאותם ובריאות הציבור חשובה יותר מכל דבר אחר, והירתמות כלל ההורים חשובה". השר הביע את ביטחונו, כי "פתיחת הגנים תעזור למדינה כולה בחזרה ההדרגתית לשגרה ולמשק כולו להתאזן מחדש".

בתוך כך, ההסתדרות ומרכז השלטון המקומי הגיעו אמש לסיכום, לפיו סייעות הגנים בכל הארץ יעבדו כרגיל מחר, ל"ג בעומר. על פי ההסכמות, אליהן הגיעו יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, עם ראשי מרכז השלטון המקומי, הסייעות יזוכו ביום חופש חלופי. הפעלת הגנים ופתיחתם יתנהלו בכפוף להנחיות משרד הבריאות, ויהיו באחריותן של הרשויות המקומיות.

בר-טל בירך על ההסכם שהושג, ושיבח את העובדות על ש"ניאותו לתרום למאמץ ויעבדו בל"ג בעומר לטובת הילדים והוריהם ולמען המשך החזרתו של המשק לשגרה".

תגיות:גן ילדיםכפר סבאנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה