חדשות בארץ

נתניהו אישר: 4,000 שקל מענק לחיילים בודדים משוחררים

על פי המתווה, שגיבשו מנכ"לי משרד ראש הממשלה, האוצר ושוויון חברתי בהנחיית נתניהו ושר האוצר משה כחלון, יינתן מענק בסך של עד 4,000 ש"ח לחיילים בודדים שהשתחררו מצה"ל בשנה האחרונה והשתלבו בשוק העבודה

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הערב (ראשון) את מתווה המשרד לשוויון חברתי לחלוקת מענקים לחיילים בודדים משוחררים. על פי המתווה, שגיבשו מנכ"לי משרד ראש הממשלה, האוצר ושוויון חברתי בהנחיית נתניהו ושר האוצר משה כחלון, יינתן מענק בסך של עד 4,000 ש"ח לחיילים בודדים שהשתחררו מצה"ל בשנה האחרונה והשתלבו בשוק העבודה.  בכך, אפשרו לצעירים שפוטרו או הוצאו לחל"ת ולא היו זכאים לדמי אבטלה משום שלא צברו את תקופת העבודה הנדרשת, להשתכר בתקופת משבר זו.

(צילום: פלאש 90((צילום: פלאש 90(

בנוסף, במסגרת הרחבת התוכנית הכלכלית שתובא בימים הקרובים לאישור הממשלה, בכפוף לתיקון החוק, יוכלו חיילים משוחררים למשוך חלק מכספי הפיקדון הצבאי לכל מטרה, במקום המצב הנוכחי שבו קרן הפיקדון מוגבלת ל-5 השנים הראשונות לאחר השחרור ומיועדת למטרות מסוימות בלבד.

ביום חמישי הודיעו במשרד לשוויון חברתי כי חיילים בודדים שהשתחררו בין התאריכים 1 במרץ 2019 עד 29 בפברואר 2020, ופוטרו או הוצאו לחל"ת לתקופה של 30 ימים לפחות ואינם זכאים לדמי אבטלה – יקבלו את המענק. המשרד לשוויון חברתי יקצה כ- 4 מיליון שקלים לכלל המענקים וגובה המענק האישי ייקבע בקרוב, בהתאם למספר הבקשות שיוגשו. השבוע יפורסם קול קורא ושם ניתן יהיה למלא את הפרטים ולהגיש את הבקשה לקבלת המענק.

״אנחנו דואגים לחיילים הבודדים שתרמו רבות למדינת ישראל בשירות צבאי משמעותי", אמרה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל. "לאחר שהם תרמו למדינה, כעת עלינו לדאוג לרווחתם ולמצבם הכלכלי. חשוב להשקיע בהון האנושי שלנו ולאפשר להם להתחיל את האזרחות ברגל ימין. אני מודה לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר כחלון על הקצאת המשאבים ולח"כ יוליה מלינובסקי על ההירתמות לסייע".

תגיות:קורונהחיילים משוחרריםצה"לחיילים בודדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה