חדשות בריאות

משרד החינוך: 60% נוכחות ביום הראשון לפתיחת הגנים

לאורך היום נרשמה נוכחות גבוהה בגנים הממלכתיים ואילו בגנים בחברה הערבית והחברה החרדית נרשם שיעור נמוך יותר. לפי משרד החינוך, כ-22,000 מנהלי גנים, ועוד כ-22,000 סייעות, קיבלו את קבוצות א' של כ- 250,000 ילדי הגנים, איתם עבדו במרחבים החדשים כשבכל מרחב 9 ילדים לכל היותר

פתיחת הגנים בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פתיחת הגנים בירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בצל פתיחת גני הילדים הבוקר (ראשון), במשרד החינוך הודיעו כי נרשמה נוכחות בשיעור של 60%. לפי הודעת המשרד, כ-22,000 מנהלי גנים, ועוד כ-22,000 סייעות, קיבלו את קבוצות א' של כ- 250,000 ילדי הגנים, איתם עבדו במרחבים החדשים שהוקצו, כשבכל מרחב 9 ילדים לכל היותר. לאורך היום נרשמה נוכחות גבוהה בגנים הממלכתיים ואילו בגנים בחברה הערבית והחברה החרדית נרשם שיעור נמוך יותר.

במשרד החינוך הוסיפו כי עד עתה יותר ממיליון תלמידים הותרו להגיע בשערי בתי הספר והגנים. "המשרד ימשיך לגבש עם המטה והמחוזות עבודה מקיפה כדי להיערך לכל אחד מהשלבים הבאים, ובכלל זה גיבוש המענים שיש לתת לתלמידים בכיתות ד''", נמסר.

שר החינוך רפי פרץ אמר כי הנתונים מהווים "בשורה גדולה למערכת החינוך, לתלמידים, להורים ולמשק כולו". לדבריו, גני הילדים שבו לפעילות הדרגתית ומבוקרת, על מנת לחזור לשגרה תקינה וכן לאפשר למשק בישראל להיפתח בצורה נרחבת ויעילה יותר. "עמלנו רבות להוציא את המהלך לפועל ויש לשמור על ההנחיות כפי שהן בכדי לייצר מצב בו הילדים נשמרים הן במהלך יום הלימודים והן בשעות הצהריים. בריאותם ובריאות הציבור חשובה יותר מכל דבר אחר והירתמות כלל ההורים חשובה. אין לי ספק כי פתיחת הגנים תעזור למדינה כולה בחזרה ההדרגתית לשגרה ולמשק כולו להתאזן מחדש", הוסיף פרץ.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי התמודדות מערכת החינוך עם משבר הקורונה "הוכיחה את חוסנה, את עוצמתה, ואת יכולתה לתפקד באופן מיטבי, בתנאים קשים; תנאים בהם לא התנסינו מעולם. התחלנו להניע חלק מהמערכת, ואנחנו פועלים להמשיך ולהניע קדימה את חלקיה האחרים. לצד הליווי שאנחנו נותנים לגני הילדים ולכיתות א-ג, פנינו נשואות למענים שיש לתת לשכבות הגיל הגבוהות יותר, ד-י".

במועצה מקומית זכרון יעקב מסרו כי 78% מילדי הגנים בזכרון יעקב שבו היום למסגרות החינוך. "החזרה נעשתה בהתאם למתווה מיוחד לימי הקורונה של משרד החינוך, ותוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות", נמסר מדוברות המועצה. בכל גן, הילדים חולקו לשתי קבוצות כאשר בכל אחת מהן הילדים לומדים במשך 3 ימים רצופים בשבוע, ולאחריהם 3 ימי למידה מהבית באמצעות מערכת השידורים הלאומית.

זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, מסר: "אני מברך את ילדי זכרון יעקב על חזרה לשגרה מבורכת בגני הילדים. עברה על כולנו תקופה מאתגרת, אך גם בזכות האחריות שקהילת זכרון יעקב נהגה, הצלחנו לצמצם דרמטית את שיעורי התחלואה במושבה. אנו עושים הכול כדי להבטיח את שלומכם ובריאותכם גם בגנים וסומכים עליכם לשמור על מרחק בטוח של 2 מטרים האחד מהשני ולעטות מסכה בכל זמן".

תגיות:משרד החינוךגני ילדיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה