חדשות בארץ

סיורים ביערות ובחופים, קנסות על מדורות: כך ייראו חגיגות ל"ג בעומר

אתר הציון יישאר סגור עד יום ראשון, 17 במאי, וכוחות משטרה גדולים שנפרסו בדרכים המובילות לישוב מירון ובשטחים המקיפים אותו ימנעו כניסה של מי שאינו תושב הישוב לתוך תחומי הישוב. במתחם הקבר, באזור ההדלקה של חסידות בויאן, יתקיים מחר אירוע מצומצם בשעות הערב, במהלכו ייערכו שלוש הדלקות בין השעות 20:00 עד 02:00

חגיגות ל"ג בעומרחגיגות ל"ג בעומר
אא

השנה, בעקבות התקנות לשעת חרום לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, תתקיים ההילולה בקבר הרשב"י במירון במתכונת מצומצמת, ובמשטרה השלימו היום (ראשון) את ההיערכות לקראת החג ופירטו על האכיפה שתיעשה ברחבי הארץ. על פי הודעת הארגון, תורחב הפעילות בתוך הערים ומחוצה להן באמצעות סיורים ומחסומים יזומים, בדגש על אזור חופי הים, יערות, פארקים ושטחים פתוחים במרחב העירוני והבין-עירוני. בנוסף, יתבצעו סיורים אוויריים על-ידי המערך האווירי של המשטרה במטרה לאתר את ההפרות, לפזרן ולבצע פעילות מניעה ואכיפה ככל שיידרש.

על פי החלטת הממשלה, אתר הציון יישאר סגור עד יום ראשון, 17 במאי, וכוחות משטרה גדולים שנפרסו בדרכים המובילות לישוב מירון ובשטחים המקיפים אותו ימנעו כניסה של מי שאינו תושב הישוב לתוך תחומי הישוב. במתחם הקבר, באזור ההדלקה של חסידות בויאן, יתקיים מחר אירוע מצומצם בשעות הערב, במהלכו ייערכו שלוש הדלקות בין השעות 20:00 עד 02:00.

 פעילות המשטרה לקראת ל"ג בעומר (צילום: דוברות המשטרה) פעילות המשטרה לקראת ל"ג בעומר (צילום: דוברות המשטרה)

מתחם ההדלקה עצמו יהיה סגור לאורחים, ולא תתאפשר כניסה אליו, למעט 50 משתתפים שאושרו מראש בכל הדלקה. אלו שהורשו להיכנס, יעשו זאת רק דרך צומת חנניה. במשטרה הדגישו כי ההשתתפות בהדלקות תיאסר גם על תושבי הישוב מירון, והתנועה הרגלית בצירים המובילים למתחם הקבר תיסגר.

גם כניסת עיתונאים תיאסר, למעט אלה שהבטיחו את מקומם מראש ופרטיהם הוזנו במערכות המשטרתיות. ההדלקות יועברו בשידור ישיר באמצעי התקשורת, בכדי לאפשר לכלל הציבור לצפות בהם מבתיהם בבטחה.

במשטרה קראו לכלל הציבור שלא לנסות להגיע אל הישובים הסמוכים ומתחם הקבר, מחסומי משטרה שמוקמו בכבישים  ובדרכים המובילות לישוב ימנעו כניסה לבלתי מורשים. "בשטחים וביערות המקיפים את הישוב, יפרסו שוטרי משמר הגבול המצוידים באמצעי תצפית, רחפנים ורכבי שטח למניעת הגעה רגלית לאתר", נמסר.

כמו כן, חל איסור להשכיר יחידת אירוח או צימרים בישוב מירון עד ל-17 במאי, ואילו השכרה בישובים הסמוכים – בר יוחאי, אור הגנוז, ספסופה, כפר חושן, גוש חלב, צבעון, כדיתה, דלתון, כפר שמאי, אמירים, שפר, פרוד – אסורה עד יום חמישי, 14 במאי. למפירי ההנחיות יינתנו דוחות כספיים: 2,000 ש"ח למשכיר, 1,000 ש"ח לשוכר ו-500 ש"ח למדליקי מדורה).

 

הכבישים שייחסמו החל ממחר ב-08:00 בבוקר:

-כביש 89 מחלף אליפלט לכיוון מערב.

-כביש 8900 צומת בירייה לכיוון דרום.

-כביש 886 צומת דלתון לכיוון דרום.

-כביש 89 בכיכר צפת לכיוון מערב.

-כביש 89 צומת חירם לכיוון מזרח.

-כביש 89 צומת ג'יש לכיוון מזרח.

-כביש 89 כיכר עין זיתים לכיוון מערב.

-כביש 89 מועצה אזורית מרום הגליל לכיוון מזרח.

-כביש 85 כיכר קדרים  לכיוון מערב.

-כביש 85 צומת חנניה (צומת שבע) לכיוון צפון.

-כביש 866 צומת כפר שמאי לכיוון צפון.

 

תושבים המתגוררים בסמוך למירון:

-תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים המפורטים, וזאת רק באמצעות הצגת תעודת זהות וספח עדכני בה יצוין מקום מגוריהם.

-אשכול יישובי צפת: (צפת, עכברה, כדיתא, עלמה, דלתון וביריה) כניסת כלי הרכב תתאפשר רק דרך מחלף אליפלט, צומת ראש פינה, צומת דלתון ועד כיכר עין זיתים בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

-אשכול יישובי גוש חלב: (צבעון, גוש חלב, ספסופה, אור הגנוז ,בר יוחאי ומושב מירון)

כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת בר יוחאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

-אשכול יישובי חנניה: (עין אל אסד, פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת שבע(חנניה) ועד לצומת כפר שמאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

תושבי מירון בהצגת תעודת זהות וספח עדכני ולאחר רישום מוקדם "באגודה החקלאית מושב מירון" יוכלו להיכנס עם רכביהם לישוב מירון רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון בלבד. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

תגיות:משטרת ישראלקורונהל"ג בעומרמירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה