חדשות בריאות

כל אחד ידליק בביתו: אלו 5 ההנחיות של הרב הראשי לישראל לקראת ל"ג בעומר

הרב דוד לאו ב-5 הנחיות לקראת ל"ג בעומר. ומה להוסיף בסוף כל תפילה? קראו את דבריו של הרב הראשי לישראל

  • י"ג אייר התש"פ
הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, קורא במכתבו שלא לחגוג את ל"ג בעומר במדורות בחוץ כמדי שננה, אלא להדליק נר לזכרו של רבי שמעון – כל אחד בביתו.

הרב לאו מפציר וקורא לציבור להמשיך ולשמור על ההנחיות, בשל החשש להתפשטות נגיף הקורונה בימים אלו, עם החזרה לשגרה ופתיחת המשק.

"תורתו מגן לנו היא מאירת עינינו", במילים אלו פותח הרב לאו את מכתבו. "אחד מן הימים הנשגבים במהלך השנה הוא יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי. מאז תור הזהב בצפת, עת עלו האר"י הקדוש ותלמידיו למירון, נתקבל מנהג זה ובמשך מאות שנים עולים רבים ביום זה לפקוד את קברו של רבי שמעון.

"העליה לקברו כוללת גם הדלקת 'מדורת אש' לכבוד התנא האלוקי. על ענין ההדלקה נאמרו טעמים רבים, הן בדרך הנגלה והן בדרך הסוד. בספר הזוהר נכתב שבשעה שרבי שמעון ישב ולמד תורה, הייתה אש בוערת סביבו.

"מובא בגמרא (סוכה מה ע"ב) שרבי שמעון אמר 'יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין', ורש"י מבאר: 'בזכותי אני סובל כל עוונותיהם ופוטרן מן הדין'.

"דווקא בימים אלו, שמידת הדין מתוחה ל"ע, זהו זמן מסוגל לבקש מהתנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שיפעל על מנת להפוך מידת הדין למידת הרחמים, ויום זה מסוגל הוא ביותר", לשון מכתבו של הרב הראשי.

בהמשך המכתב, מונה הרב לאו 5 הנחיות לקראת ל"ג בעומר:

1. לא לערוך מדורות, מפני פיקוח נפש: "במצב הנוכחי, ההוראה היא לא לערוך מדורות אש, וזאת מפני חשש ח"ו של פיקוח נפש. מי שרואה מה קורה ברחבי תבל לעומת מה שקורה בארץ ישראל, רואה בעליל שעיני ה' אלוקינו נשואות אל עמו, ועלינו להמשיך ולנקוט בכל הזהירות הנדרשת", כותב הרב הראשי.

2. ההתדבקות לצדיק – על ידי לימוד תורתו: "אין ספק שעיקר ההתדבקות עם הצדיק היא דרך תורתו, האש הייתה מסביב לתורתו, אבל התורה - היא שיצרה את האש. ולכך, ביום זה עלינו להדליק את פנימיות התורה שהיא הדבר החשוב ביותר, כפי שלימדנו התנא רבי שמעון שהיה דוגמא למסירות נפש לתורה, ובמשך 13 שנה ישב במערה כשהוא עמל ויגע בלימוד התורה. דווקא במצב זה, יש יכולת להתעלות בתורת רבי שמעון, להעמיק בסודותיה ולהתחבר אליו ע"י לימוד תורתו", לשון המכתב.

3. כל אחד ידליק נר בביתו: "ולכן השנה כל אחד ידליק בביתו נר לזכרו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, והנר שידלק שהוא בבחינת 'נר ה' נשמת אדם', ובכוחו להדליק את נשמת האדם ולקרבו לאבינו שבשמיים", ממשיך הרב לאו בדבריו.

4. שמירה על כל הנחיות הבריאות: "אני חוזר וקורא לציבור שלמרות ההקלות שהתקבלו ונדמה שחזרנו לשגרה, עדיין קיימת חובה גמורה להמשיך להקפיד על הנחיות הבריאות בימים אלו", פוסק הרב הראשי.

5. להוסיף בסוף כל תפילה את תפילת 'אחינו כל בית ישראל': "לאור השמועות הכואבות אודות אחינו בני ישראל ברחבי העולם הזקוקים לישועה, מן הראוי כי נעתיר בתפילה - אנו יושבי ארץ הקודש - שהחולים יבריאו, והבריאים לא יחלו. ונוסיף בסיומה של כל תפילה את אמירת: 'אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה, הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה. הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן', וזכות הצדיק תגן עלינו ועל כלל ישראל והעולם כולו", מסיים הרב לאו את דבריו.

מהו הסוד שגילה משה רבינו לרבי שמעון בר יוחאי? אסור להחמיץ:

תגיות:ל"ג בעומרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה