חדשות בריאות

לקראת ל"ג בעומר: הכניסה להר מירון נחסמה, ציון רשב"י נסגר

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים כדי לאכוף את התקנות לשעת חירום, האוסרות על ההגעה להר מירון. ההילולה בקבר רשב"י בל"ג בעומר תיערך במתכונת מצומצמת, שתכלול 3 הדלקות בלבד עם מספר משתתפים מוגבל. כל הפרטים על ההנחיות השונות וחסימות הכבישים

ההילולה במירון, תמונת ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)ההילולה במירון, תמונת ארכיון (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
אא

בעקבות התקנות לשעת חירום שאושרו אמש (רביעי) בממשלה, במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, ההילולה בקבר הרשב"י במירון תתקיים השנה בל"ג בעומר במתכונת מצומצמת. אתר הציון נסגר החל מהבוקר, והמשטרה נערכת לאכוף את ההנחיות ולמנוע את ההגעה לאזור.

על פי החלטת הממשלה, השהייה בשטח הר מירון נאסרה, למעט אנשים הגרים במקום או שנדרשים להגיע אליו במסגרת עבודתם. כוחות משטרה גדולים, שנפרסו בדרכים המובילות ליישוב מירון ובשטחים המקיפים אותו, ימנעו כניסה לתוכו של מי שאינו תושב היישוב עד ל- 17 במאי.

בשעות הערב של יום שני הקרוב (11 במאי), יתקיים אירוע מצומצם במתחם הקבר – באזור ההדלקה של חסידות בויאן. במהלך האירוע יתקיימו 3 הדלקות בין השעות 20:00–02:00. מתחם ההדלקה יהיה סגור, ולא תתאפשר אליו כניסה, למעט 50 משתתפים שאושרו מראש בכל הדלקה.

ההגעה להדלקות לא תתאפשר גם לתושבי היישוב מירון, והתנועה הרגלית בצירים המובילים למתחם הקבר תיאסר. במשטרה מדגישים, כי הכניסה למורשים תתאפשר דרך צומת חנניה בלבד.

ההדלקות יועברו בשידור ישיר באמצעי התקשורת, על מנת לאפשר לציבור לצפות בהם מבתיהם בבטחה. כניסת עיתונאים תתאפשר, בהתאם לפול כתבים שנקבע מראש, ופרטיהם הוזנו במערכות המשטרתיות.

(סרטון: משרד הבריאות)

המשטרה קוראת לציבור שלא לנסות להגיע למתחם הקבר או ליישובים הסמוכים אליו. מחסומי משטרה, שמוקמו בכבישים  ובדרכים המובילות ליישוב, ימנעו כניסה לבלתי מורשים. בשטחים וביערות המקיפים את היישוב, ייפרסו שוטרי משמר הגבול, המצוידים באמצעי תצפית, רחפנים ורכבי שטח למניעת הגעה רגלית לאתר.

על פי התקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה, חל איסור להשכיר יחידות אירוח או צימרים ביישוב מירון לכל אדם שאינו מתגורר במקום, עד ל- 17 במאי. השכרה ביישובים הסמוכים (בר יוחאי, אור הגנוז, ספסופה, כפר חושן, גוש חלב, צבעון, כדיתה, דלתון, כפר שמאי, אמירים, שפר ופרוד) אסורה עד ה- 14 במאי.

בהודעת המשטרה הודגש, כי היא לא תאפשר חריגה מהוראות התקנות לשעת חירום: "לשוטרים הוקנו סמכויות מיוחדות בחוק להרחקת בלתי מורשים, ולמפירי ההנחיות יינתנו דוחות כספיים (2,000 שקלים למשכיר, 1,000 שקלים לשוכר ו- 500 שקלים למדליקי מדורה".

"אנו מצפים מהציבור להישמע להנחיות, לא להגיע למחסומים ולא ליצור עימותים מיותרים עם השוטרים. נגד מפירי הוראות תקנות שעת חירום תבוצע אכיפה נחושה, וללא פשרות. בלתי מורשים יורחקו, ורכבם ייגרר".

 

חסימות הכבישים המתוכננות

להלן צפי החסימות בכבישי הסביבה והשינויים בהסדרי התנועה החל מיום שני (11 במאי) בשעה 08:00:

* ️כביש 89 מחלף אליפלט, לכיוון מערב.

* כביש 8900 צומת בירייה לכיוון דרום.

* ️כביש 886 צומת דלתון לכיוון דרום.

* ️כביש 89 בכיכר צפת לכיוון מערב.

* ️כביש 89 צומת חירם לכיוון מזרח.

* ️כביש 89 צומת ג'יש לכיוון מזרח.

* ️כביש 89 כיכר עין זיתים לכיוון מערב.

* ️כביש 89 מועצה אזורית מרום הגליל לכיוון מזרח.

* ️כביש 85 כיכר קדרים  לכיוון מערב.

* ️כביש 85 צומת חנניה (צומת שבע) לכיוון צפון.

* ️כביש 866 צומת כפר שמאי לכיוון צפון.

הכניסה ליישוב מירון תמשיך להיות מוגבלת לתושבי היישוב בלבד, ומתחם הקבר יישאר סגור עד ל- 17 במאי.

 

ההנחיות לתושבי הסביבה

* תושבים המתגוררים בסמוך למירון יורשו לנסוע בצירים המפורטים, וזאת רק באמצעות הצגת תעודת זהות וספח עדכני בה יצוין מקום מגוריהם.

* ️אשכול יישובי צפת (צפת, עכברה, כדיתא, עלמה, דלתון וביריה) – כניסת כלי הרכב תתאפשר דרך מחלף אליפלט, צומת ראש פינה, צומת דלתון ועד כיכר עין זיתים בלבד. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

* ️אשכול יישובי גוש חלב (צבעון, גוש חלב, ספסופה, אור הגנוז, בר יוחאי ומושב מירון): כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת בר יוחאי בלבד. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

* אשכול יישובי חנניה (עין אל אסד, פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי): כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת שבע (חנניה) ועד לצומת כפר שמאי בלבד. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

* תושבי מירון –  בהצגת תעודת זהות וספח עדכני, ולאחר רישום מוקדם באגודה החקלאית מושב מירון – יוכלו להיכנס עם רכביהם ליישוב מירון רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

חסימות כבישים מתוכננותחסימות כבישים מתוכננות

תגיות:משטרת ישראלל"ג בעומרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה