חדשות בארץ

רשמית: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה

לאחר ש- 72 חברי כנסת המליצו להטיל עליו את תפקיד הרכבת הממשלה, קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט באופן רשמי מהנשיא ראובן ריבלין

נתניהו וריבלין, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וריבלין, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:39)

נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק הערב (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה הבאה, זאת לאחר ש- 72 חברי כנסת העבירו אחר הצהריים לבית הנשיא את חתימותיהם על הבקשה להטיל עליו את התפקיד.

בשל נסיבות משבר הקורונה, ההודעה על הענקת המנדט הועברה בכתב ללשכת ראש הממשלה. הודעה רשמית נמסרה גם ללשכת יו"ר הכנסת, בני גנץ.

במכתב שנשלח לנתניהו, בחתימתו של הנשיא, נכתב: "על פי בקשת רוב חברי הכנסת, שהוגשה לי ביום י"ג באייר תש"ף, 07 במאי 2020, על פי סעיף 10(א) לחוק יסוד: הממשלה, ובהתאם לסעיפים 10(ב) ו- (ג) לחוק יסוד: הממשלה, הריני להודיעך כי נתונה לך תקופה של 14 ימים להרכיב ממשלה".

רשימת 72 הממליצים על נתניהו כללה את 36 חברי הכנסת של הליכוד, 16 נציגי כחול לבן, חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת "דרך ארץ", 9 חברי ש"ס, 8 חברי יהדות התורה, וכן 2 מבין 3 נציגי מפלגת העבודה בכנסת – עמיר פרץ ואיציק שמולי. חברי סיעת ימינה לא חתמו על הבקשה לנשיא, וזאת בשל המשא ומתן הקואליציוני המקרטע עם הליכוד. על פי דיווחים שונים, בימינה דורשים לקבל את תיקי הבריאות והתחבורה, תיקים הנחשבים לבכירים. בליכוד מסרבים, וככל הנראה מוכנים לתת את תיק החינוך ובנוסף לכך תיק זוטר.

מוקדם יותר הערב נמסר מימינה, כי שר הביטחון בנט שוחח עם נתניהו, ו"שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה בשל הבעייתיות המסתמנת (משרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל). השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, זאת לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים. לא הושגו הסכמות".

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתיקון חוק יסוד הממשלה, המסדירה את הקמתה של ממשלת הרוטציה בין נתניהו ובני גנץ, ואת ההצעה המשלימה של חוק ממשלת חילופים. זמן קצר לאחר מכן הגישו התנועה לאיכות השלטון ומרצ עתירות לבג"ץ נגד החוקים. בג"צ, שדחה אמש פה אחד את העתירות נגד ההסכם הקואליציוני ונגד הטלת המנדט על נתניהו, הודיע כי ידון בעתירות החדשות רק ב- 28 במאי – שבועיים לאחר השבעת הממשלה, המתוכננת ליום רביעי הבא. 

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה