חדשות בארץ

"שכחו שלישראלים יש נפש": 2 מיליון אזרחים מדווחים על מצב נפשי קשה

הסקר, שנערך בהשתתפות המועצה לביטחון לאומי ומשרד ראש הממשלה, נועד לספק תמונת מצב למקבלי ההחלטות, שבטרם יכריעו בעניינים חיוניים יהיו מודעים למידת חוסנו של הציבור. המשתתפים נסקרו בכמה נושאים: מצב נפשי, בריאות, מצב כלכלי, צריכת מזון ושיעור האמון שהם מעניקים בממשלה וברשות המקומית

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

46.1% מבני 21 ומעלה בישראל דיווחו שהמצב הכלכלי שלהם ושל משפחתם החמיר בעקבות משבר הקורונה, ובאוכלוסייה הערבית הנתון טיפס אף ל-57% – כך עולה מנתוני סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שנערך בשלהי חודש אפריל ופורסם היום (שלישי). בסקר השתתפו כ-1,300 אזרחים מגיל 21, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה. שליש מהם, כך עולה מהסקר, חווים לחץ וחרדה.

הסקר, שנערך בהשתתפות המועצה לביטחון לאומי ומשרד ראש הממשלה, נועד לספק תמונת מצב למקבלי ההחלטות, שבטרם יכריעו בעניינים חיוניים יהיו מודעים למידת חוסנו של הציבור. המשתתפים נסקרו בכמה נושאים: מצב נפשי, בריאות, מצב כלכלי, צריכת מזון ושיעור האמון שהם מעניקים בממשלה וברשות המקומית.

כרבע מהמשתתפים העריכו שמצבם הכלכלי יוסיף להחמיר. כמו כן, 14.1% מהנשאלים דיווחו שהם או אחד מבני משפחתם צמצמו את כמות האוכל או הארוחות, בשבוע שקדם לסקר, מנימוקים כלכליים. 5.4% מבני 21 ומעלה, שהם כ-306.3 אלף בני אדם, מדווחים שמצב בריאותם החמיר או החמיר מאוד בתקופת המשבר. בנוסף, 22.5%, שהם כ-2.1 מיליון בני אדם, מדווחים שמצבם הנפשי החמיר במהלך המשבר. רבים יותר – 25.8%, מדווחים שמצבם הרגשי של ילדיהם החמיר. הנשאלים גם דיווחו על תחושות של לחץ וחרדה (34.3%), דיכאון (16.2%) ובדידות (23.5%).

בנוגע למידת האמון בממשלה השיבו 38% כי מידת האמון שלהם בממשלה היא רבה, לעומת 33.6% שנותנים בה אמון במידה פחותה יותר.

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל, ד"ר צבי פישל, הגיב לפרסום הנתונים ואמר כי "המספרים שנמצאו בסקר של הלמ"ס לצערי אפילו גרועים משחששנו. אנו מתריעים מתחילת המשבר ש'שכחו שלישראלים יש נפש'. אנו קוראים לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר הבריאות לנקוט לאלתר בצעדים שיצמצמו את הנזקים הנפשיים שכבר מתפתחים כחלק מ'המגפה שאחרי המגפה' ובראש ובראשונה ליישם את התוכנית שגיבשנו עם האגף לבריאות הנפש ולפיה כל אדם שיחפוץ בכך, ללא צורך באבחנה, יוכל לקבל שלושה מפגשים של טיפול נפשי".

תגיות:קורונהנפשכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה