חדשות בריאות

ריבלין במכון הביולוגי: פריצת הדרך שלכם – צעד משמעותי לניצחון

נשיא המדינה ושר הביטחון ביקרו במכון הביולוגי בנס ציונה, שהודיע השבוע כי רשם "פיתוח פורץ דרך בקנה מידה עולמי" של נוגדן המנטרל את וירוס הקורונה. ריבלין: המוסד הזה הוא הגאווה שלנו, אתם תפארת מדינת ישראל

ריבלין ובנט במכון הביולוגי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ריבלין ובנט במכון הביולוגי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיים היום (חמישי) סיור במכון הביולוגי בנס ציונה בהשתתפות שר הביטחון נפתלי בנט, אחרי שהשבוע הודיע המכון כי השלים "פיתוח פורץ דרך בקנה מידה עולמי" של נוגדן המנטרל את וירוס הקורונה.

במהלך הביקור, שנוהל על ידי מנהל המכון פרופ' שמואל שפירא, פגש הנשיא במדענים שמובילים את הפרויקט, שטענו בפניו כי הצליחו לפתח סדרה של נוגדנים המנטרלים את הנגיף במנגנונים שונים שמקורם בחולי קורונה. החוקרים אמרו כי הנוגדנים נבדקו והצליחו לנטרל את נגיף הקורונה האלים. הנשיא שמע על צפי הפיתוח וההשלכות הכלכליות בעקבות הכוונה להפיץ את התרופה שתושלם, וביקש מאנשי המכון להקים מפעל חיסונים בירוחם, העמלה בימים אלה על התשתית הרלוונטית לשם כך.

מדענים ישראלים עמלים על חיסון לקורונה (צילום: פלאש 90)מדענים ישראלים עמלים על חיסון לקורונה (צילום: פלאש 90)

במכון אמרו כי הישג מדעי זה הוא "בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה", אך אין מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. לדבריהם, מדובר באבן דרך חשובה, שלאחריה תחל סדרת ניסויים מורכבת ותהליך אישור רגולטורי. מדעני המכון העריכו כי פריצת הדרך הטכנולוגית עשויה לקצר את התהליך, "שיימשך מספר חודשים". בימים אלה פועל המכון הביולוגי לרשום פטנט על הפיתוח הייחודי, שלאחריו ייחל במגעים עם יצרניות תרופות בינלאומיות.

"בשבוע שעבר חגגנו 72 שנות עצמאות, עצמאות ביולוגית היא חיונית למדינת ישראל," אמר ריבלין. "בעולם כולו מייחלים ליום שבו יימצא נוגדן, חיסון, תרופה, או טיפול שיאפשרו לנו להציל חיים. משיחותיי עם מנהיגי העולם עולה שבכל הקשור לפריצות דרך ולחדשנות – הם נושאים אלינו עיניים. התהליך מורכב ואורך זמן, אבל כל פריצת דרך שלכם היא צעד משמעותי לניצחון".

הנשיא הוסיף: "כולי תקווה שמציון תצא הבשורה - בשורה שתאפשר לנו לערוב לבריאותו של כל מי שחייו נתונים בסכנה. שנוכל להוציא את סבא וסבתא, ואת כל האוכלוסיות שבסיכון, מהבידוד הקשה. שנוכל לשחרר את המשק". לדבריו, "המוסד הזה הוא הגאווה שלנו, אתם תפארת מדינת ישראל".

שר הביטחון אמר כי "זה יום גדול לישראל. עוד פריצת דרך ישראלית גדולה תוך פחות משבוע שתאפשר לא רק התמודדות עם הזן הנוכחי של נגיף הקורונה אלא גם עם מוטציות אפשריות". בנט הוסיף כי הנחה את מערכת הביטחון ואת המכון הביולוגי "להתקדם במהירות הגבוהה ביותר כדי להגיע לתרופה המונית". עוד אמר כי "לא נחסוך כסף או משאבים", וכי המדינה תפיק את מירב המאמצים על מנת לקצר את הזמן עד לתרופה מסחרית.

אחרי שבמכון סירבו מוקדם יותר השבוע להסביר במה התבטאה "פריצת הדרך המדעית", בהודעה ביום שלישי פורט כי ההישג הוא בשלושה פרמטרים עיקריים: הנוגדן הוא חד-שבטי (מונוקלונלי), חדש ומזוקק, עם שיעור נמוך במיוחד של חלבונים אחרים, שעלולים לסכן את החולה המטופל; הוא הוכח כמנטרל את וירוס הקורונה; והוא נבדק ספציפית על וירוס הקורונה האלים.

תגיות:ראובן ריבליןנפתלי בנטהמכון הביולוגי בנס ציונהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה