חדשות בעולם

דוח מודיעין אמריקני: סין הסתירה את היקף התפרצות הקורונה

על פי הדוח, סין הסתירה במכוון את היקפה הנרחב של התפרצות הקורונה בשטחה על מנת לאגור ציוד רפואי הנדרש להתמודדות עם הנגיף. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי ישנן "ראיות משמעותיות" לכך שמקורו של הנגיף במעבדת נגיפים בעיר הסינית ווהאן

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

דוח מודיעין אמריקני טוען, כי סין הסתירה במכוון את התפרצות הקורונה בשטחה ואת היקפה הנרחב על מנת שתוכל לאגור ציוד רפואי שיסייע לה להתמודד עם הנגיף. על פי הדוח, שנחשף הלילה (שני) לראשונה על ידי סוכנות הידיעות AP, השבועות בהם הסתירה סין את חומרת התפשטותו של הנגיף נוצלו על ידה כדי לצמצם את ייצוא הציוד ולהגדיל באופן ניכר את היקף הייבוא שלו.

המסמך בן 4 העמודים, שחובר על ידי המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית (DHS), מאשים כי ההנהגה הסינית פעלה במהלך חודש ינואר להסתרת חומרתה של מגפת הקורונה – בין היתר, באמצעות הסתרת מידע חיוני מארגון הבריאות העולמי. במקביל, היא הגדילה את הייבוא של מסכות פנים, חליפות כירורגיות וכפפות, והקטינה את הייצוא של ציוד רפואי. בנוסף, היא פעלה להסתרת השינויים במגמות הסחר שלה, שיצרו מחסור חמור בעולם בציוד זה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתח הלילה ביקורת על שירותי המודיעין של ארצו. "המודיעין דיווחו לי שצדקתי", כתב בטוויטר. "ושהם לא העלו את נושא נגיף הקורונה עד סוף חודש ינואר, רגע לפני שאסרתי על הגעה מסין לארצות הברית. הם גם דיברו על הנגיף בצורה מאוד לא מאיימת". בצל הטענות על תפקודו הלקוי במשבר, הוסיף טראמפ כי "האיסור המוקדם" שהטיל על כניסה מסין הציל את חייהם של עשרות אלפים.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר אמש כי ישנן "ראיות משמעותיות" לכך שמקורו של נגיף הקורונה במעבדה בעיר הסינית ווהאן. בריאיון לרשת ABC, אמר פומפאו כי אין לו סיבה להאמין שהנגיף הופץ בזדון. עם זאת, לדבריו, "לסין יש היסטוריה בהדבקה של העולם, ויש להם היסטוריה בניהול מעבדות שאינן תקניות. זו לא הפעם הראשונה שהעולם נחשף לנגיפים כתוצאה מכישלונות במעבדות סיניות".

פומפאו הוסיף והאשים, כי המשבר בין-לאומי של הקורונה הינו תוצאה של מסע דיס-אינפורמציה סיני: "סין התנהגה כפי שמשטרים אוטוריטריים מתנהגים – ניסתה להסתיר, להחביא ולבלבל. היא השתמשה בארגון הבריאות העולמי כבמכשיר". לדבריו, סין עדיין מונעת את הגישה למעבדת הנגיפים בווהאן ומסרבת לשתף פעולה עם מומחי הבריאות בעולם: "הסיכון קיים. זהו איום מתמשך, והמפלגה הקומוניסטית הסינית ממשיכה לחסום את הגישה לעולם המערבי, למדענים הטובים ביותר בעולם, כדי להבין מה בדיוק קרה".

תגיות:דונלד טראמפסיןמייק פומפאומגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה