סגולות

הסגולה שאסור להחמיץ: תפילת חזקיהו המלך, שנמסרה לו מן השמים

בספר "ליקוטי צבי" מובא כי תפילת חזקיהו נמסרה לו מן השמים, וכי "מי שיגיד תפילה זו בדמע בין חולה בין בריא בשעת צרה, יתרפא וינצל מכל דינים החמורים הנגזרים בשמים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התפילה שאמר חזקיהו המלך כשהיה חולה ונתרפא, (ישעיהו פרק ל"ח מפס' ט' עד פסוק כ') נמסרה לחזקיהו מן השמים. עוד נמסר לחזקיהו כי מי שיגיד תפילה זו בדמע בין חולה בין בריא בשעת צרה, יתרפא וינצל מכל דינים החמורים הנגזרים בשמים, כך מובא בספר 'ליקוטי צבי'.

בספר 'טעמי המנהגים' מובאת סגולה זו, תוך הערה מבעל 'ווי העמודים', שאף מי שלא נתעורר לבכי בשעת אמירת תפילה זו, מכל מקום יאמר התפילה עם "קול בכי", וזה נחשב קצת לבכי, וגם אם ירבה בכמות האמירה הרי זה יחשב בערכו לאיכות האמירה בדמע, וכן יש אומרים, שאם החולה עצמו אינו יכול לומר תפילה זו - יבקש מקרוביו וידידיו שמצטערים בצערו שהם יאמרו את התפילה עבורו.

התפילה הסגולית – (ישעיהו פרק ל"ח, פס' ט' - כ):

(א) בימים ההם חלה חזקיהו למות ויבוא אליו ישעיהו בן אמוץ הנביא ויאמר אליו כה אמר ה' צו לביתך כי מת אתה ולא תחיה: (ב) ויסב חזקיהו פניו אל הקיר ויתפלל אל ה': (ג) ויאמר אנה ה' זכר נא את אשר התהלכתי לפניך באמת ובלב שלם והטוב בעיניך עשיתי ויבך חזקיהו בכי גדול: (ד) ויהי דבר ה' אל ישעיהו לאמר: (ה) הלוך ואמרת אל חזקיהו כה אמר ה' אלהי דוד אביך שמעתי את תפלתך ראיתי את דמעתך הנני יוסף על ימיך חמש עשרה שנה: (ו) ומכף מלך אשור אצילך ואת העיר הזאת וגנותי על העיר הזאת: (ז) וזה לך האות מאת ה' אשר יעשה ה' את הדבר הזה אשר דבר: (ח) הנני משיב את צל המעלות אשר ירדה במעלות אחז בשמש אחרנית עשר מעלות ותשב השמש עשר מעלות במעלות אשר ירדה: (ט) מכתב לחזקיהו מלך יהודה בחלתו ויחי מחליו: (י) אני אמרתי בדמי ימי אלכה בשערי שאול פקדתי יתר שנותי: (יא) אמרתי לא אראה קה קה בארץ החיים לא אביט אדם עוד עם יושבי חדל: (יב) דורי נסע ונגלה מני כאהל רעי קפדתי כארג חיי מדלה יבצעני מיום עד לילה תשלימני: (יג) שויתי עד בקר כארי כן ישבר כל עצמותי מיום עד לילה תשלימני: (יד) כסוס עגור כן אצפצף אהגה כיונה דלו עיני למרום אדני עשקה לי ערבני: (טו) מה אדבר ואמר לי והוא עשה אדדה כל שנותי על מר נפשי: (טז) ה' עליהם יחיו ולכל בהן חיי רוחי ותחלימני והחיני: (יז) הנה לשלום מר לי מר ואתה חשקת נפשי משחת בלי כי השלכת אחרי גוך כל חטאי: (יח) כי לא שאול תודך מות יהללך לא ישברו יורדי בור אל אמתך: (יט) חי חי הוא יודך כמוני היום אב לבנים יודיע אל אמתך: (כ) ה' להושיעני ונגנותי ננגן כל ימי חיינו על בית ה':

לקריאת התפילה מתוך הנביא, בליווי המפרשים, לחצו כאן.  

 

הדרך לבצע את הסגולה

1. חולה או בריא בעת צרה – יש לקרוא את פסוקים ט'-כ' בפרק ל"ח בישעיהו.

2. יש לקרוא את הפסוקים בבכי, או בקול בכי, או פעמים רבות.

3. חולה שאינו מסוגל לומר את התפילה – יבקש מקרוביו או ידידיו שיאמרו אותה עבורו.

 

הרקע לסגולה

חזקיהו מלך יהודה מוזכר בתורה שבכתב ושבעל פה לטובה בעקבות צדקותו הרבה ומעשיו הטובים. חזקיהו מצוין כמלך שעשה הטוב והישר בעיני ה'. חזקיהו עלה למלוכה בהיותו בן 25, ומלך 29 שנה בירושלים. בימיו נפלה שומרון, אבדה ממלכת ישראל וגלו עשרת השבטים.

בספר ישעיהו מסופר כי כאשר חזקיהו חלה, נגזר עליו מן השמים למות. הגיע אליו הנביא ישעיהו ואמר לו: במסכת ברכות מתארת הגמרא את מחלתו של חזקיהו, ואת נבואתו הקשה של ישעיהו הנביא, שאמר לו: "מת אתה ולא תחיה". ישעיהו הוסיף והסביר למלך כי מחלתו ועונש המוות בעקבותיה נגזרו עליו כעונש על כך שהוא לא נשא אישה והוליד ילדים, בניגוד לצו פרו ורבו.

בתגובה, השיב חזקיהו כי הוא ראה ברוח הקודש שבניו יהיו רשעים. ישעיהו משיב לו: "בהדי כבשי דרחמנא למה לך? מאי דמפקדת, איבעי לך למעבד. ומה דניחא קמיה קודשא בריך הוא, ליעביד!" (תרגום: למה לך להיכנס לכבשונו - כלומר, לענייניו הפרטיים - של אלוקים? מה שצווית עשה, ומה שרוצה הקב"ה לעשות הוא יעשה).

חזקיהו מקבל את דברי הנביא, ומבקש את בתו של ישעיהו לאישה. תוך תקווה שבזכות צדקותו של הנביא וצדקותו של המלך עצמו – יהיו בניו צדיקים.

חזקיהו נתרפא, נשא את בתו של ישעיהו ונולדו לו ממנה בנים, ביניהם רבשקה ומנשה. לימים, הפך מנשה למלך יהודה אחרי חזקיהו, והיה, אכן, רשע גדול מאוד, שעליו נאמר כי "מילא את ירושלים בדמים". לעובדות מרתקות נוספות על חזקיהו מלך יהודה, לחצו כאן.

הרב עמנואל מזרחי בסיפורים מרגשים על דורו של חזקיהו. צפו: 

תגיות:סגולותחזקיהו המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה