חדשות בארץ

הממשלה תאשר: איסור הדלקה והשתתפות במדורות ל"ג בעומר, אין סגר

נקבע כי השר לשירותי דת יהיה רשאי להעניק אישור בכתב להדליק מדורה או להשתתף בהדלקתה באזור קבר הרשב"י. השר יוכל לאשר הדלקה או השתתפות בה באחת משלוש הדלקות שייערכו בזמנים שונים, ובלבד שמספר המשתתפים בכל הדלקה לא יעלה על 40

מירון, 2019 (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)מירון, 2019 (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)
אא

הממשלה תאשר הערב (רביעי) בישיבה טלפונית את התקנות לל"ג בעומר, במסגרתן תיאסר הדלקה של מדורות וכן עלייה להר מירון. להצבעת השרים לא צפוי להיכלל סעיף המבקש להטיל סגר כללי על יישובי הארץ. התקנות אמורות להיכנס לתוקפן כבר מחר, עד יום למחרת החג ב-13 במאי.  

לאחר שהדבר נודע לאמצעי התקשורת באמצעות משרד הבריאות קודם שהשרים עודכנו, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף את המשרד. "שוב משרד הבריאות מפרסם החלטות והנחיות לפני שהנושא נדון בממשלה", אמר סמוטריץ' והעלה פרסומת שהפיץ המשרד במגזר החרדי שבו מובאות הנחיות הנוגעות לאירועי ל"ג בעומר.

חגיגות ל"ג בעומר בירושלים, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חגיגות ל"ג בעומר בירושלים, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במשרד הבריאות הציעו לאסור שהייה של כל אדם שאינו תושב המקום או נדרש להגיע מסיבות חיוניות, לשטח הר מירון והסביבה. כמו כן, חל איסור להשכיר יחידת אירוח או צימר בשטח המושב. בנוסף, ייאסר להדליק או לשהות לצידה של מדורה, להוציא חצרות פרטיים או יחיד שקיבל רשות לכך. נקבע כי השר לשירותי דת יהיה רשאי להעניק אישור בכתב להדליק מדורה או להשתתף בהדלקתה באזור קבר הרשב"י. השר יוכל לאשר הדלקה או השתתפות בה באחת משלוש הדלקות שייערכו בזמנים שונים, ובלבד שמספר המשתתפים בכל הדלקה לא יעלה על 40. ההיתר של השר יעניק ייצוג שוויוני בנסיבות העניין לקהילות שונות שמחזיקות במסורת הדלקה ארוכת שנים בקבר הרשב"י, ובכלל זה ייצוג הולם לנשים.

ביום שני הציג המל"ל את המתווה לל"ג בעומר שביקש לאסור הדלקה של מדורות קטנות בשכונות וכן להטיל סגר מלא על כלל האוכלוסייה, אך שורת שרים כבר הודיעו שלא יתמכו במהלך. אחד מהם, שר הפנים אריה דרעי, נימק את התנגדותו בכך שהנתונים שמפרסם משרד הבריאות "בהחלט טובים" וכי "אנחנו פועלים בצדק רק להקל על הציבור, על המשק ועל הסוחרים". דרעי הוסיף כי "לא נראה לי נכון והגיוני להחזיר את ישראל לסגר ביום ראשון לאחר שרוב המשק כבר פועל. האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר".

תגיות:קורונהל"ג בעומרמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה