בריאות ותזונה

זה הזמן לאכול שסק: כמה יתרונות בריאותיים וגם עובדה קטנה שאולי לא ידעתם עליו

אם עוד לא צרכתם אותו עד היום - הגיע הזמן שתשקלו ברצינות להכניס את הפרי החביב, המתוק והכל כך בריא הזה שנמצא עכשיו בשוק, אל התפריט שלכם

אא

אם עוד לא צרכתם אותו עד היום - הגיע הזמן שתשקלו ברצינות להכניס את הפרי החביב, המתוק והכל כך בריא הזה שנמצא עכשיו בשוק, אל התפריט שלכם. 

שסק. 

מה שאתם לא יודעים עליו הוא שגם את העלים שלו - החלק שהכי פחות נחשוב עליו כעל מסייע למשהו, יש תרבויות שצורכות בתואנה שהוא מחסן את גופם מפני רדיקלים חופשיים. 

במחקר שנערך ביפן נמצא כי הפוליפנולים שנמצאים בשסק יכולים להרוס תאים סרטניים בשלביה הראשוניים של המחלה. 

ברפואה העממית הסינית משמשים כל חלקיו של הפרי לרבות עלעליו לטיפול במחלות דלקתיות כמו שיעול ואסטמה. מחקרים מדעיים מודרניים שמשתמשים במודלים ניסויים שונים, הוכיחו את יכולתם האנטי-דלקתית של רקמות השסק השונות - זרע, עלה ופרי. 

בספריה הרפואית הלאומית של ארה"ב (US National Library of Medicine National Institutes of Health) ישנו מחקר רפואי ארוך ומרתק שנעשה על תמצית שסק (המכונה Loquat Extract) ושם מובא כי "מכיוון שתרכובות רבות כמו חומצה אורסולית, חומצה כלורוגנית, גליקרדיזים קוורצטין ונגזרותיה - נבדקו היטב בזכות הפעילות הביולוגית שלהם כתרכובות כימיות טהורות, אכילת פרי שסק גולמי או צריכתו בתמצית, מיץ וכדומה, עשויים להיות בעלי השפעות מועילות ביותר לבריאות".

עוד באותו מחקר מובא כי על ידי שימוש במודל ניסויי של עכברים, נבדקו גם ההשפעות ההיפוגליקמיות של תמציות השסק - שמכילות חומצה קורוזולית וחומצת מסלין, ונמצא כי הן שיפרו באופן משמעותי את ההיפרגליקמיה בעכברים. 

במחקר נוסף האכילו החוקרים חולדות בזרעי שסק טחונים לאבקה, והתוצאות היו מפעימות: רמת ריכוז הגלוקוז ורמת האינסולין בדם של החולדות - ירדו משעותית. תמציות אתנול שהופקו מזרעי השסק דיכאו את עליית רמת הגלוקוז בדם למשך ארבעה חודשים (!) לאחר מכן. 

השסק הוא לא רק פרי מזין וטעים מאוד, הוא גם מכיל המון חומרים שחיוניים לגופנו כדוגמת חומצה פולית, ויטמיני A, B וכן מגנזיום, אשלגן וסיבים תזונתיים. 

הוא מצוין לבריאות העיניים, הלב, חיזוק המערכת החיסונית והגנה עליה מפני זיהומים וסוגים שונים של שפעת, ולבריאות מערכת העיכול. 

כמה צריך לצרוך? לפניכם טבלה מסודרת של ערכים עבור כוס מלאה בקוביות שסק. 

קלוריות - 70.

סיבים תזונתיים - 18 גרם. 

פרוטאין - גרם אחד. 

מגנזיום: 5 אחוזים. 

פוטסיום: 11 אחוזים. 

מנגן: 11 אחוזים. 

ויטמין A: ארבעים ושישה אחוזים מהצריכה הכוללת הממולצת ביום. 

ויטמין B6: שבעה אחוזים מהצריכה המומלצת ביום. 

תגיות:בריאותשסקקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה