חדשות בארץ

ביממה האחרונה: 43 חולים, 401 החלימו

מספר החולים בקורונה בישראל עומד על 6,289. מבין החולים, 91 מוגדרים במצב קשה ו-70 מונשמים. מניין המתים עלה ל-238

תל אביב, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תל אביב, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (שלישי) כי מספר החולים בקורונה בישראל עומד על 6,289. ביממה האחרונה נוספו 43 חולים חדשים והחלימו 401. מבין החולים, 91 מוגדרים במצב קשה ו-70 מונשמים. מניין המתים עלה ל-238.

עיריית תל אביב הודיעה אחר הצהריים כי בשל החזרה לשגרה, תשוב באופן הדרגתי לאכוף עבירות תעבורה שלא נאכפו בזמן משבר הקורונה. לפי הודעת העירייה, החל ממחר תיאסר חניית תושבים בחניות המיועדות להורדת והעלאת נוסעים ליד מוסדות חינוך, וחנייה בתחום מגרשי חנייה של בתי ספר ובחניונים של מבנים עירוניים. החל מיום ראשון, תבוטל גם הוזלת התעריפים היומיים לחנייה בחניוני "אחוזות החוף".

אמש, בתום שעות של דיונים, החליטה הממשלה על שורת ההקלות שחלקן ייכנסו לתוקף עוד היום, והשאר בשבועות הקרובים – עד ל-14 ביוני, אז יוסרו כלל המגבלות ותוחזר השגרה לחלוטין. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי האוצר, הבריאות, הכלכלה, החינוך, התרבות והספורט, ומנכ"ל משרד הבריאות הציגו את אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה במסיבת עיתונאים, שבה ענה נתניהו לראשונה על שאלות כתבים.

הצעדים הראשונים שיחולו באופן מיידי הם הגדלת המרחב הציבורי והאישי: "מבטלים את מגבלת ה-100 מטר של יציאה מהבית – מותר לצאת מהבתים לכל מרחק. מותר לבקר גם בני משפחה מדרגה ראשונה, מותר לבקר את סבא וסבתא. לא לחבק, לא לנשק, לא לגעת, לשמור מרחק", ציין נתניהו. כמו כן מותרת פגישה של עד 20 אנשים במרחב פתוח ועד עשרה אנשים בבית.

לצד זאת, נתניהו הציג את "תמרורי האזהרה" שיחייבו את הממשלה לבצע הערכת מצב לאחר שיחולו ההקלות הנרחבות על ההגבלות שהוטלו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. לפי נתניהו, התמרור הראשון הוא מאה חולים חדשים ביום שאינם מתוך מוקדי ההתפרצות הקיימים, כמו חו"ל, בתי אבות או יישובים שבהם יש תחלואה גבוהה. התמרור השני הוא הכפלת מספר החולים בתוך עשרה ימים. בשיא המגפה הוכפל מספר החולים בכל שלושה ימים, וכיום הוא מוכפל בכל 31 ימים. התמרור השלישי הוא שמספר החולים הקשים יהיה 250.

תגיות:קורונהמשרד הבריאותעיריית תל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה