חדשות בריאות

ראש הצט"מ: עדיין לא התפטרנו מהעונש של הקורונה

ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות העריך שלא יותר מ-10% נחשפו לנגיף הקורונה, בעוד שהנתונים הרשמיים מלמדים על כמעט 2% מהאוכלוסייה שחלו בנגיף: "המשמעות היא שאין חסינות עדר וזה כמובן מחייב אותנו בצורת התנהגות שונה"

לב (צילום: פלאש 90)לב (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, ד"ר בועז לב, אמר היום (שלישי) כי על אף ההקלות החדשות במגבלות התנועה, על הציבור להקפיד ביתר שאת על הנחיות הריחוק החברתי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה. לב העריך בראיון ל-ynat כי לא יותר מ-10% נחשפו לנגיף הקורונה, בעוד שהנתונים הרשמיים מלמדים על כמעט 2% מהאוכלוסייה שחלו בנגיף. "המשמעות היא שאין חסינות עדר וזה כמובן מחייב אותנו בצורת התנהגות שונה", אמר.

לב, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף כי עד שלא יהיו מקרים מאומתים חדשים, לא יוכח שהנגיף דעך. "המחלה הגיעה אלינו מחו"ל ויכולה לחזור אלינו מחו"ל", אמר, "לכן אנחנו לא פטורים עדיין מהעונש הזה של הקורונה. זה ייקח עוד הרבה זמן".

(צילום: סיון פרג', רשות שדות התעופה)(צילום: סיון פרג', רשות שדות התעופה)

בהתייחס להודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש על פתיחת השמיים לתיירות חוץ בעתיד, אמר לב כי הדרך להגיע למצב זה מציבה "אתגר לא פשוט", שכן "נצטרך לבדוק עם מטושים ובדיקות סרולוגיה ולבדוק חום וללכת עם מסכות ולהפריד בין נוסעים במרחקים מתאימים". לדבריו, ההחלטה לסגור את ענף הטיסות היא לא רק אינטרס ישראלי כי אם בינלאומי. "אנחנו יודעים שהיום מי שמגיע למדינת ישראל צריך להיכנס ל-14 יום הסגר. אין חכמות ואין הנחות. אני מניח שאנחנו לא קרובים מאוד לתקופה שבה זה יגמר", אמר.

באשר להחלטת משרדי החינוך והבריאות על חזרה מדורגת של מסגרות הלימודים, הודה לב כי המתווה הנוכחי "מלווה בלא מעט ניסוי ותהייה ולצערי גם בטעייה" וכי "אין מה לעשות אבל אנחנו נלמד להתמודד עם זה". עם זאת, הוא הסביר את ההחלטה בכך ש"ללא זה שהילדים ילכו לגנים בצורה מסודרת ומאובטחת פחות או יותר אנחנו לא נוכל לשחרר את ההורים לצאת לעבודה. יש כאן בהחלט איזונים בין סיכונים לסיכויים וצריך מישהו שינהל את הסיכונים האלה. אני מקווה שהאנשים שצריכים לעשות את זה עושים את זה היטב".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הביע חשש שלאור "התנהלות לא אחראית אנחנו עשויים עוד פעם להעביר את המחלה אחד לשני", וציין שהמחלה עברה בהדבקות אנושיות. "אנחנו נמצאים במצב יותר טוב כי אנחנו יודעים יותר אבל הסכנה לא חלפה", הוסיף. לגבי האפשרות לגל שני של התפרצות הנגיף, אמר: "אנחנו צריכים לזכור שאם זה יבוא זה עשוי ליפול בתקופת הסתיו והחורף יחד עם השפעת ולהעמיס על מערכת האשפוז. לכן אנחנו מנסים להיערך לתקופה הזאת. אני לא אומר שזה יקרה ואני מקווה שזה לא יקרה כמו שלא קרו כל האפשרויות המאיימות בין השאר בזכות זה שיכולנו לצפות אותם ולהטיל סגרים שימנעו את התפשטות".

תגיות:משרד הבריאותקורונהבועז לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה