חדשות בריאות

בוטלה מגבלת 100 המטרים, מותר לבקר את סבא וסבתא: הקלות הקורונה החדשות

הממשלה אישרה הקלות נוספות בתקנות לשעת חירום, במטרה לאפשר את המשך חזרת המשק לשגרה. כל הפרטים על השלבים הבאים באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (שני) על השלבים הבאים באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, במסגרתה אישרה הממשלה שורה של הקלות נוספות בתקנות לשעת חירום. ההקלות נועדו לאפשר את המשך חזרת המשק לשגרה בצל הקורונה, בצורה מדורגת. משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות פרסמו את ההקלות באופן רשמי.

 

מה כוללת 'שגרת הקורונה' החדשה?

* בוטלה מגבלת 100 המטרים על היציאה מהבית.

* ניתן לבקר בני משפחה מדרגה ראשונה – כולל סבא וסבתא.

* התקהלויות במרחב הפתוח: בשלב זה, מותרת התקהלות של עד 20 איש. החל מה- 10 במאי תותר התכנסות של עד 50 איש. ב- 30 במאי תותר התקהלות של עד 100 איש. מגבלת ההתקהלות צפויה להתבטל באופן מוחלט ב- 14 ביוני, בכפוף להמשך המגמה החיובית בנתוני התחלואה.

* תפילה: בוטלה המגבלה על תפילה במרחק של 500 מטרים ממקום המגורים\עבודה (נותרת מגבלה של 19 אנשים בשעת תפילה במקום פתוח).

* ברית מילה: תותר השתתפות של עד 19 אנשים (במקום 10).

* חתונות: החל מל"ג בעומר, תותר השתתפות של עד 50 איש. חופה וקידושין בלבד, ללא ריקודים.

* ל"ג בעומר: תיאסר הדלקת מדורות ברחבי הארץ. תיאסר העלייה להר מירון, ברכבים וברגל. הממשלה תחליט בהמשך, האם להטיל סגר כללי.

* מערכת החינוך: גני הילדים יחזרו לפעול ב- 10 במאי – חצי מילדי הגן בימים א'-ג', והחצי השני בימים ד'-ו'. כיתות ד'-י' ישובו ללימודים ב- 31 במאי, אך תיבחן הקדמת החזרה ל- 17 במאי. המוסדות להשכלה גבוהה יחזרו לפעילות ב- 31 במאי. פעילותם של חוגים לילדים, החינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער תותר החל מ- 31 במאי.

* על אף איסור ההגעה לחוף הרחצה, יותר מעבר בחוף לצורך פעילות ספורט ימית.

* אושרה פתיחתם של פעילויות ועסקים נוספים, הכוללים: ספריות, כל סוגי הטיפולים (שאינם רפואיים) בגוף האדם, רפואה משלימה, מלונות וצימרים, שמורות טבע, אתרי מורשת וגנים לאומיים, גני חיות וספארי. הותרה גם הפעלת בריכות שחייה עבור ספורטאים תחרותיים ובריכות טיפוליות.

* החל מיום חמישי הקרוב, ה- 7 במאי, יחזרו לפעילות הקניונים והשווקים – ללא אפשרות אכילה במקום. כמו כן, ייפתחו חדרי הכושר.

תנאי הפעלת הקניונים: מפעיל קניון יחויב בעמידה בכללים, במסגרתם ימונה עובד שיהיה אחראי לביצוע הפעולות לשם שמירה על בריאות הציבור בקניון. ייעשה ויסות של כניסת האנשים לקניון, לרבות עובדי הקניון, כך שבכל עת לא ישהו אנשים בקניון ביחס של יותר מאדם אחד לכל 20 מ"ר. יוצב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום. תיעשה הקפדה על שמירת מרחק של 2 מטרים בין האנשים בקניון, לרבות בתורים. יסומנו מקומות מיועדים לממתינים בתור, וכן שלטים לעניין שמירה על מרחק. מפעיל קניון יקפיד, ככל הניתן, שלא יהיו במעלית יותר מ- 2 אנשים. תיעשה הקפדה על שמירת כללי היגיינה, לרבות חיטוי משטחים. בשטחי הקניון יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים במקומות נגישים וזמינים. לא תתאפשר ישיבה לצורך אכילה בשטח הקניון.

תנאי הפעלת השווקים הקמעונאיים – לאחר אישור ראש הרשות המקומית: הרשות המקומית תווסת את כניסת האנשים לשוק, לרבות העובדים ובעלי העסקים, כך שבכל עת לא ישהו אנשים באזור הפתוח לציבור ביחס של יותר מאדם אחד לכל 20 מ"ר. הרשות המקומית תקבע ותיישם מנגנון להגבלת מספר השוהים בשוק, וכן תציב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום. הרשות המקומית תקפיד, ככל האפשר, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים בשוק, לרבות בתורים, וזאת לשם מניעת צפיפות. יסומנו מקומות המיועדים לתור, ויוצב שלט לעניין שמירה על מרחק. תיעשה הקפדה על כללי היגיינה וחיטוי משטחים. בשטחי השוק יוצבו מתקנים עם חומר לחיטוי ידיים. הרשות המקומית לא תאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח השוק, ולא תאפשר כניסת אנשים שאינם עוטים מסיכה לשוק.

* במקום ציבורי ובמקום עבודה נקבע, כי בבניין של מעל 5 קומות תתאפשר שהייה של חצי מהתפוסה המירבית המותרת במעלית (אפשרות לשהייה של מעבר ל- 2 אנשים במעלית).

* ספריות: מפעיל ספרייה יחויב בתנאים נוספים, הכוללים: הצבת מחיצה בדלפק ההשאלה למניעת רסס, והפרדת ספרים שהוחזרו לספרייה למשך 3 ימים.

* חנויות: לגבי חנויות או עסקים לטיפולים לא רפואיים נקבע, כי המפעיל רשאי להכניס מספר לקוחות ביחס של אדם על כל 15 מ"ר משטח המקום הפתוח ללקוחות, או יחס של 2 אנשים לכל קופה, לפי הגבוה מביניהם.

* הפעלת מקוואות: נקבע כי לצד המגבלות הקיימות עד כה (במקווה גברים עד 3 אנשים, ובמקווה נשים תוך תיאום הגעה מראש) יהיה נוכח אחראי מטעם המפעיל לצורך קיום הוראות התקנה.

* בריכות שחייה: החל מ- 31 במאי.

* מסעדות: החל מ- 31 במאי, אך ייתכן ופתיחתן תידחה ל- 14 ביוני.

במסיבת העיתונאים שכינס נתניהו אמש, הוא הבהיר כי החזרה ההדרגתית לשגרה תיעשה באופן מבוקר, תוך שמירה על מרווחי ביטחון. הוא הציג 3 'תמרורי אזהרה', שהופעת אחד מהם תחייב לבצע הערכת מצב מחודשת: 100 חולים חדשים ביום שאינם במוקדי התפרצות (חו"ל, בתי אבות, יישובים אדומים); קצב הדבקה של הכפלת התחלואה כל 10 ימים; 250 חולים קשים.

במהלך ישיבת הממשלה, אישרו השרים את הארכת תקנות החירום בנוגע להכרזה על "אזור מוגבל". על פי ההחלטה, ועדת השרים שהוקמה לצורך העניין תוכל להכריז על יישובים, או על חלקים מהם, שבהם אירעה התפרצות של נגיף הקורונה, כ"אזור מוגבל". בנוסף, החליטה הממשלה להאריך את השימוש באמצעי שב"כ במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה, עד ל- 16 ביוני או עד להשלמת הליך החקיקה וכניסתו לתוקף. ההחלטה תובא לאישור ועדת החוץ והביטחון.

תגיות:הקלותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה