חדשות בארץ

נתניהו הודיע על שורת הקלות: "אם נגיע ל-250 חולים קשים – נעצור"

בין ההקלות החדשות, ביטול מגבלת 100 מטרים והתרת ביקורים משפחתיים מדרגה ראשונה לרבות סבא וסבתא. החל מיום חמישי ייפתחו השווקים והקניונים. נתניהו: מחזירים בהדרגה את הספורט ואת הפנאי. אנחנו נפרסם הנחיות מדויקות לגבי פארקים, מוזיאונים, ספריות ומתקני ספורט. הם ייפתחו בהדרגה עד אמצע יוני

נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)נתניהו, הערב (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) על שורת הקלות במגבלות התנועה על האזרחים, שהוטלו לפני כחודש במאמץ לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. בין ההקלות החדשות, ביטול מגבלת 100 מטרים והתרת ביקורים משפחתיים מדרגה ראשונה לרבות סבא וסבתא. החל מיום חמישי ייפתחו השווקים והקניונים.

נתניהו הוסיף כי אם ההקלות לא יובילו להחמרה בתחלואה, בעוד שבועיים תצמצם הממשלה את מגבלות ההתקהלות ל-50 אנשים, ולא עד 20 כפי שנקבע עד כה. הוא אמר כי המטרה היא להביא עד ל-31 במאי להתקהלות של עד מאה אנשים ואילו ב-14 ביוני לבטל את האיסור לחלוטין. עם זאת, נתניהו הדגיש כי ההקלות יימשכו כל עוד יהיו מאה חולים חדשים ביום שאינם מתוך מוקדי ההתפרצות הקיימים, כגון חו"ל, בתי אבות או יישובים בעלי תחלואה גבוהה. התנאי השני הוא שקצב הכפלת המקרים החדשים יתרחש כל עשרה ימים. בשיא המגפה בישראל עמד שיעור ההכפלה על כל שלושה ימים, וכיום הוא עומד על 31 ימים. התנאי השלישי הוא שמספר החולים הקשים לא יעמוד על יותר מ-250.

ראש הממשלה אמר: "אנחנו מחזירים בהדרגה את הספורט ואת הפנאי. אנחנו נפרסם הנחיות מדויקות לגבי פארקים, מוזיאונים, ספריות ומתקני ספורט. הם ייפתחו בהדרגה עד אמצע יוני". לדבריו, בממשלה נשקלת האפשרות גם לפתוח את הטיסות לחו"ל מול מדינות בטוחות, אך "אנחנו רוצים לעשות את זה בזהירות ולא נסכן את אזרחי ישראל".

בראשית דבריו אמר נתניהו: "ההתמודדות שלנו עם משבר הקורונה, המשבר העולמי, מתנהלת ללא הפוגה. אנו איננו מרפים מן המאמץ להתגבר על הנגיף כי ריפיון פירושו סכנה. מתחילת המשבר השקענו מאמץ לאומי רחב היקף כדי לבלום את הקורונה והשגנו הצלחה גדולה מאוד. ב-18 במרץ היינו עם 118 נדבקים יומיים, זה הגיע עד 729 וירד מאז עם פיק של 558 ואתמול היינו עם 31".

"הישג נוסף זה שבמקביל מספר המחלימים עולה, ובמדינת ישראל מספר המחלימים גדול ממספר הנדבקים. אנחנו כמובן דואבים עם משפחות הנפטרים מהמגפה. זאת מגפה שלא הייתה כמוה 100 שנים. לאבד אבא ואמא או סבא וסבתא, להשאיר יתומים, אלה דברים שקורעים את כולנו. לכן המאמץ של כולנו היה להציל חיים".

לטענתו, "הישגי ישראל במערכה מול הקורונה משמשים מודל למדינות רבות והעולם לומד מאיתנו בהערכה. ההצלחה שלנחו איננה מתבססת על גנטיקה או אקלים. ההצלחה מבוססת על שלושה דברים בסיסיים המהירים והמחושבים שנקטנו, ובראשם סגירת הגבולות, הבידוד הביתי והמעקב הדיגיטלי. הגורם השני להצלחה זה המסירות הנפלאה של הצוותים הרפואיים, צוותי ההצלה, מד"א וכל הגורמים שעוסקים בהצלת חיים מסביב לשעון. הגורם השלישי והקרדינלי, שבלעדיו לא תיתכן ההצלחה שלנו, זה ההיענות שלכם להנחיות שלנו ושל מערכת הבריאות. בלעדיכם כל זה לא היה קורה".

תגיות:קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה