חדשות בארץ

השרים מתנגדים: האם יוטל סגר בל"ג בעומר?

על פי המתווה של המל"ל, תיאסר הדלקה של מדורות קטנות בשכונות ולא תתאפשר עלייה להר מירון. ההצעה מבקשת בנוסף להטיל סגר מלא על כלל האוכלוסייה, אך שורת שרים כבר הודיעו שלא יתמכו במהלך

חגיגות ל"ג בעומר בירושלים, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חגיגות ל"ג בעומר בירושלים, בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המטה לביטחון לאומי יביא הערב (שני) לאישור הממשלה הצעה להטיל סגר כללי בערב ל"ג בעומר, בשל חשש להתקהלויות המוניות שיביאו להגברת היקף התחלואה בנגיף הקורונה. זאת, במקביל להצהרתו לתקשורת הערב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיציג את אסטרטגיית היציאה מהמשבר, במסגרתה ייכנסו לתוקף עוד השבוע שורת הקלות משמעותיות על הגבלות התנועה.

על פי המתווה של המל"ל, תיאסר הדלקה של מדורות קטנות בשכונות ולא תתאפשר עלייה להר מירון. ההצעה מבקשת בנוסף להטיל סגר מלא על כלל האוכלוסייה, אך שורת שרים כבר הודיעו שלא יתמכו במהלך. אחד מהם, שר הפנים אריה דרעי, נימק את התנגדותו בכך שהנתונים שמפרסם משרד הבריאות "בהחלט טובים" וכי "אנחנו פועלים בצדק רק להקל על הציבור, על המשק ועל הסוחרים". דרעי הוסיף כי "לא נראה לי נכון והגיוני להחזיר את ישראל לסגר ביום ראשון לאחר שרוב המשק כבר פועל. האיסור המוצדק להדליק מדורות יישאר בעינו אך הסגר מיותר".

מירון, 2019 (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)מירון, 2019 (צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)

אם הממשלה תאשר את המהלך, במשטרה יידרשו להגביר את האכיפה נגד איסור הדלקת המדורות, כמו גם להרחיק את כל המבקשים להעלות להר מירון זולת תושבי ההר, תוך הטלת קנסות ופינוי אוהלים מהאזור.

במהלך ישיבת הממשלה היום הציע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להקים צוות מנכ"לים שיתווה את המדיניות הכללית להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, במקום משרד הבריאות. "לא ייתכן שרק משרד הבריאות יחליט על דרישות כי אולי הדרישות שלו הופכות תחום ללא כדאי כלכלית", אמר ארדן. לפי הצעתו, כל משרד ממשלתי יופקד על אכיפת הכללים למאבק בקורונה בתחומים שנוגעים אליו, ובנוסף יקימו במשרד הבריאות יחידה ארצית שתורכב מ-100 פקחים. "אם לא נגדיר מי אחראי לפיקוח, כל הכללים שקבענו עלולים לקרוס כי מהר מאוד יבינו שאין שום פיקוח ולא יקפידו", הוסיף.

ביחס לאיסור לשהות בחופי הרחצה הוסיף ארדן כי ההנחיות הנוכחיות מקשות על המשטרה לאכוף את התקנות. "אנשים יכולים לרוץ ולעשות ספורט ליד החוף בטיילות, יכולים להיות במים למטרת ספורט, אבל בלי שחייה? ואתם חושבים שהמשטרה יכולה לאכוף דבר כזה? היא לא", אמר.

תגיות:ל״ג בעומרנגיף הקורונהאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה