חדשות בארץ

שר החינוך: הלימודים יחזרו למתכונת מלאה עד 1 ביוני; דרישת ההורים מנתניהו

שר החינוך אמר כי היום הצטרפו 31 רשויות ל-144 הרשויות שכבר אתמול פתחו את מוסדות החינוך לכיתות א'-ג' בשטחן, בהם חלק ניכר ממוסדות החינוך בתל אביב, שהנהגתה התנגדה בתחילה לפתיחה מחודשת: "הנתונים שאנחנו מקבלים הם טובים מאוד, אנחנו בירידה משמעותית בנושא התחלואה, זה באמת בקנה מידה עולמי"

נתניהו ופרץ במסיבת עיתונאים, במרץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו ופרץ במסיבת עיתונאים, במרץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע היום (שני) כי כל מסגרות הלימודים ישובו לפעילות מלאה, בכפוף להנחיות לבלימת התפשטות הקורונה, עד ל-1 ביוני. פרץ אמר את הדברים בריאיון ל-ynet, ברקע החזרה ההדרגתית של מערכת החינוך שהחלה אתמול, ובצל הדיון הצפוי בממשלה על שורת הקלות נוספות. הוא אמר כי היום הצטרפו 31 רשויות ל-144 הרשויות שכבר אתמול פתחו את מוסדות החינוך לכיתות א'-ג' בשטחן, בהם חלק ניכר ממוסדות החינוך בתל אביב, שהנהגתה התנגדה בתחילה לפתיחה מחודשת.

"הנתונים שאנחנו מקבלים הם טובים מאוד, אנחנו בירידה משמעותית בנושא התחלואה, זה באמת בקנה מידה עולמי", אמר שר החינוך. לדבריו, "פירוש הדבר הוא שאנחנו הולכים על המסלול שפותח בשבוע הבא את הגנים, מלידה עד שש, ובשלב הבא - במהלך חודש מאי - אנחנו הבטחנו שבנתונים האלה אנחנו פותחים את כל מערכת החינוך בישראל. עד 1 ביוני זה יקרה". הוא הוסיף כי במשרד חותרים לפתיחה המחודשת כבר במהלך חודש מאי, עד תחילת יוני, אולם הדגיש כי זו תיעשה רק בהתניה "שאנחנו לא במצב של התפרצות המגפה".

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בהתייחס לסוגיית פתיחת הגנים ציין פרץ כי הם יהיו פתוחים ברוטציה של שלושה ימים ושלושה ימים, כאשר בכל חלק יהיה חצי גן. חצי הגן, כשהוא יגיע, יחולק לשניים - חלק עם הגננת וחלק עם הסייעת. הוא הסביר כי על אף שלא מדובר בחלוקה מוחלטת, זהו המבנה שעליו יתבסס מרכז היום. "יש לנו מענה וכוח אדם לחלוקה הזו, אנחנו מסוגלים לעמוד בכך. מצדנו, עם כל ההגדרות של משרד הבריאות, אנחנו יכולים להתחיל מיום ראשון", הוסיף.

באשר לתלמידי כיתות א'-ג', שלפי המתווה יילמדו שלושה ימים בשבוע בלבד, אמר: "אנחנו נצטרך לחשוב היטב איך תתבצע החלוקה, ייתכן שיהיו ארבעה ימי לימוד לכיתות א'-ג' ויומיים לד'-ו', והשאר בלמידה מקוונת. נהיינו מאוד מיומנים, מובילים בעולם בנושא הלמידה המקוונת, יש לנו כ-3,000 שיעורים מוכנים בווידיאו ב-36 אולפנים. אנחנו מסוגלים לתת מענה משולב, זה יהיה טוב לנו להמשך הדרך. בכלל, כנראה שכל שיטת החינוך שלנו תושפע לטובה מכל השינויים שקרו בעטייה של הקורונה".

בצהריים שלחו ארגוני הורים, גנים ומעונות היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו מובאת דרישה "לחבל הצלה" למסגרות לגיל הרך, שפעילותם תפגע בשל המגבלות לבלימת הנגיף. במכתב רשמי שלו צורפו חתימותיהם של ועדי ההורים, ראשי אגף חינוך ברשויות המקומיות, מוסדות חינוך ואקדמיה, התבקש נתניהו להתערב בדחיפות במשבר "למציאת מתווה ראוי", משום שאחרת "חלקן תתמוטטנה והמשק לא יוכל לחזור לפעילות".

"בניגוד לגני הילדים הפועלים תחת משרד החינוך, המסגרות בגיל הרך תלויות תקציבית בתשלומי ההורים", פורט בפנייה. "הפעלת המסגרות לסירוגין ובקבוצות קטנות, משמעותה תשלום חלקי של ההורים והוצאה כבדה של עלויות כח אדם, זאת בנוסף להפסדים הרבים שנגרמו בחודשיים האחרונים". לדבריהם, "האם מצופה שגן יקטין את מספר נשות הצוות כדי לחסוך במשכורות? יעלה את תשלומי ההורים? יוותר על סיוע רגשי-טיפולי לילדים? הפתרון היחיד שהמדינה מציעה למסגרות לגיל הרך על מנת לשרוד, הינו פגיעה באיכות הגן ובכך פגיעה אנושה ברווחה ובהתפתחותם של הילדים".

תגיות:הרב רפי פרץמערכת החינוךקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה