חדשות בארץ

אלקין: "הזזה של לבנה בהסכם הקואליציוני עלולה להפיל את כל המבנה"

השר זאב אלקין קרא לבג"ץ, שלא להתערב בהסכם הקואליציוני שהושג בין הליכוד וכחול לבן: "לא היה לזה שום תקדים". בדיון בבית המשפט העליון, מתחו השופטים ביקורת על סעיפים שונים בהסכם, ודרשו מהצדדים להגיש להם הבהרות בתוך 24 שעות

אלקין (צילום: David Cohen/Flash90)אלקין (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

השר זאב אלקין (הליכוד) התייחס בצהריים לדיון המתנהל בבג"ץ בעתירות נגד סעיפים בהסכם הקואליציוני, שנחתם בין מפלגתו לכחול לבן. "לא נכון שבית המשפט העליון יתערב בהסכם פוליטי בין המפלגות, ולא היה לזה שום תקדים", כתב בפייסבוק.

אלקין ציין, כי "לכחול לבן לקח 3 מערכות בחירות כדי להבין שצריך להקים ממשלת אחדות, ולא לגרור את העם לבחירות מיותרות נוספות". הוא הזהיר, כי "ההסכם הקואליציוני הזה מאוד מורכב, והזזה של כל לבנה בהסכם יכולה להפיל את כל המבנה ולגזור עלינו בחירות רביעיות מיותרות בעיצומו של משבר בריאותי-כלכלי".

במהלך הדיון, הנמשך בשעה זו, מתחו השופטים ביקורת על סעיפים שונים בהסכם. בין היתר, הם הביעו הסתייגויות חריפות מהחוק המכונה "הנורבגי המדלג" ומהסעיף לפיו מינויי הבכירים יוקפאו למשך חצי שנה, ודרשו מהצדדים להגיש להם הבהרות בתוך 24 שעות.

במקביל לדיון בבג"ץ, נמשך בכנסת הליך החקיקה של חוק יסוד הממשלה, שתיקונו נועד לאפשר את הקמת ממשלת הרוטציה בהתאם לסיכומים הקואליציוניים. יו"ר הכנסת בני גנץ (כחול לבן) כינס את יושבי הראש של הסיעות, בניסיון להגיע להסכמה על סדרי הדיון. סיעות האופוזיציה הגישו כ- 7,000 הסתייגויות לחוק, על מנת לעכב את הדיונים, ומסרבות בשלב הזה להצעה להפחית את כמות ההסתייגויות למאות בודדות. במידה ולא תושג הסכמה, גנץ עשוי לשקול להשתמש בסעיף 98 לתקנון הכנסת, המאפשר להגביל את פרק הזמן של הדיונים.

תגיות:הליכודבג"ץזאב אלקיןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה