חדשות בריאות

בן ה-16 החליט לטפל בסבו במהלך משבר הקורונה וריגש מדינה שלמה

כשהתחיל משבר הקורונה, גל בן ה-16 החליט לעבור לגור עם סבו בן ה-89 והפך להיות המטפל שלו במלוא מובן המילה. הוא מבשל עבורו, משחק איתו ומנקה את הבית, וגם עכשיו הוא אומר: "אני לא הולך לשום מקום"

צילום מסך מתוך חדשות 13צילום מסך מתוך חדשות 13
אא

בזמן שרוב בני גילו מבלים את זמנם בין הטלפון הנייד למחשב, גל אוחנה בן ה-16 התייצב בביתו של סבו, יעקב בן ה-89, ועבר לגור איתו במהלך כל תקופת משבר הקורונה. הוא הפך לאיש היחיד שמטפל בו, מנקה לו ומשעשע אותו, ובן רגע גם הפך לכוכב ברשת.

סיפורו של גל התפרסם בתקשורת וריגש מדינה שלמה. גם עכשיו, בזמן שרוב חבריו כבר חזרו לשגרה מסוימת, גל לא מתכוון ללכת לשום מקום. "ביום הראשון שבאתי לפה אמרתי לעצמי שזה ייקח עוד הרבה זמן", סיפר גל. "בהתחלה היה לי קשה, בשבוע הראשון משעמם, אבל אמרתי לעצמי 'אז מה? המטרה היא לעזור לסבא', אז לא נורא. כמה זמן שצריך אני אהיה פה".

סבא יעקב אמר לגל ביום הראשון שהמטפלת שלו צריכה להגיע למחרת, והיא תדאג לעשות דברים בבית. גל הבין שכדאי שהמטפלת לא תגיע, כי סבו נמצא בקבוצת סיכון, ושכל עוד הוא שם – לא צריך שום מטפלת. מאז הוא צמוד לסבו, כבר חודש וחצי, דואג לכל צרכיו במסירות – עוזר לו להתרחץ, משחק איתו במשחקי קופסא, מעלה איתו תמונות לרשתות החברתיות, והשניים אפילו אימצו תוכי שאותו הם מגדלים יחד.

אבל זה עוד לא הכול, סבא יעקב צמחוני, אז גם גל החליט שהוא לא אוכל בשר עד שיחזור הביתה. בסרטונים שהעלה לרשת, רואים את יעקב אוכל מהארוחה הצמחונית שבישל עבורו גל,  ומתענג מכל רגע.

גל מדגיש שהוא אינו סובל, אלא להפך. הוא מרגיש שכל יום עם סבו נותן לו המון כוח ואפילו מאריך את חייו. "זה מרגש אותי מאוד. אין בדידות, אתה חי עם עוד מישהו בבית", אמר יעקב. עם נכד כמו גל, קשה שלא להתרגש.

תגיות:נגיף הקורונהחדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה